Навіть найбільш технологічний електрокар має межу. У документації до будь-якого автомобіля — бензинового, гібридного чи електричного — вказано, яку глибину броду він здатен подолати без ризику. І хоча на відео Tesla ефектно штурмує калюжі, глибока вода — це не сцена з бойовика, а реальна загроза для життя й техніки, пише Автопілот.
Найнебезпечніша ситуація — не просто занурення в глибоку воду, а рух у ній. Якщо вода тече, як під час паводків або у випадку спроби форсувати річку, автомобіль може бути зірваний з місця. Саме така причина — одна з найчастіших у випадках загибелі людей під час повеней. За даними Національної метеорологічної служби США, половина всіх смертей під час паводків пов’язана саме з авто, які опинилися у воді.

Хоч у техпаспорті машини можуть бути вказані сантиметри дозволеної глибини, страхові компанії дотримуються більш жорсткої позиції: не заїжджати у воду, глибшу за 10 см.
Що стосується електромобілів, їхня вразливість — у електричній частині. Під ризиком — батарея, електропроводка, електродвигуни, інвертори, контролери. Все це, звісно, герметизується. І так, більшість електрокарів проходять тести на захист від вологи й бризок. Деякі здатні витримати навіть короткочасне повне занурення — за стандартом IP67. Але це не означає, що вони «амфібії». Якщо тиск води перевищує межу, вона проникає навіть через ущільнення. А отже, є ризик короткого замикання.

У найгіршому випадку — електромобіль може загорітися. Такі випадки вже були у США. Під час урагану «Ідалiя» у 2023 році кілька електрокарів спалахнули після потрапляння в солону воду. У 2024-му влада Флориди офіційно попереджала мешканців прибирати техніку з літієвими батареями із зон ризику затоплення. Причина — вибухонебезпечність у разі контакту з водою.

Навіть якщо авто виїхало з води своїм ходом, це ще не означає, що все добре. Волога могла залишитись усередині агрегатів. Згодом вона спричинить корозію, проблеми зі змазкою, або ж замикання. Результат — дорогий ремонт або повна втрата вузла.
Тому після «водних процедур» не варто заспокоюватись. Машину потрібно якомога швидше перевірити в сервісі. Діагностика допоможе вчасно виявити потенційні проблеми — і уникнути серйозніших наслідків. Електромобіль — не човен, і навіть найкраща герметизація не дає абсолютного захисту.