Майже кожен автолюбитель стикався з літерами GT на кузові автомобіля, але що вони насправді означають? Ця абревіатура розшифровується як «Grand Touring» або «Gran Turismo», що в перекладі з італійської означає «велика подорож». Саме з Італії до нас прийшов цей термін, що позначав універсальний автомобіль, здатний на все, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Щоб зрозуміти первинну суть, варто поглянути на автомобілі GT з 1950-х та 1960-х років. Тоді «Grand Tourer» мав бути достатньо спортивним, але водночас комфортним, щоб зайняти нішу між справжніми розкішними седанами та безкомпромісними спорткарами. Такі машини були створені для того, щоб долати великі відстані на високих швидкостях у відносному комфорті, маючи при цьому достатній запас керованості для проходження поворотів.
За цим визначенням, серія Ferrari 250 GT є, мабуть, квінтесенцією класу, включаючи такі легенди, як 250 GT SWB та Spyder California. Навіть деякі автомобілі без позначення GT у назві чітко вписувалися в цю концепцію, наприклад, Jaguar E-Type, Mercedes 300SL та Aston Martin DB5. Це були елітні машини для швидких та стильних подорожей Європою.
Одним із найвідоміших автомобілів з шильдиком GT став Ford Mustang GT. У 1960-х роках Лі Якокка, тодішній генеральний менеджер Ford, хотів створити спортивний автомобіль для молоді, щоб підвищити престиж бренду. Запозичення європейського позначення GT для версії з потужним двигуном V8 допомогло «Мустангу» отримати ауру крутості, частково запозичену у гоночного Ford GT40. Це закріпило за моделлю імідж автомобіля, здатного як на захоплюючу динаміку, так і на щоденну комфортну їзду.
Проте не всі виробники дотримувалися класичного визначення. Наприклад, Pontiac GTO, де «О» означало «Omologato» (омологований), використовував ці літери переважно для маркетингу. Назва мала звучати по-європейськи і створювати ілюзію зв’язку з гоночними болідами, хоча автомобіль ніколи не планувався для офіційної омологації. Pontiac просто хотів, щоб їхня машина звучала швидко, і це спрацювало, поклавши початок розмиванню терміна GT.

У сучасному світі автомобілі серії 911 GT від Porsche, мабуть, найближчі за духом до оригінальної концепції. Вони поєднують комфортні салони з підвищеною продуктивністю, що дозволяє їм домінувати в гонках класу GT. Схожою філософією керується і Nissan GT-R, який залишається досить зручним для щоденного використання, враховуючи його неймовірний рівень продуктивності. Літера «R» у назві додатково вказує на «гоночні технології».
Сьогодні ж позначку «GT» можна побачити на будь-якому автомобілі. Зазвичай це означає, що дана версія швидша за базову, але бувають і винятки. Наприклад, важко назвати Porsche Carrera GT комфортним круїзером для далеких поїздок. А тривала подорож у Toyota GR86, яка в Європі до 2022 року називалася GT86, була б схожа на покарання. Компанія Hyundai, додавши суфікс GT до моделі Elantra, також виписала чек, який автомобіль не зміг оплатити, адже, згідно з оцінками профільних видань, його базовий двигун мав слабке прискорення.

Можна також задатися питанням, чому існує так багато гонок класу GT, якщо автомобілі в них далекі від класичних «Grand Tourer». Відповідь криється у відносності: гоночні автомобілі GT принаймні базуються на реальних дорожніх моделях, хоч це переважно суперкари. Вони менш екстремальні, ніж, скажімо, боліди Формули-1.
Таким чином, позначення «GT» стало майже довільним. Автовиробники успішно перетворили його на маркетинговий інструмент, який тепер стоїть в одному ряду з іншими термінами, що втратили своє первісне значення, такими як «купе» чи «турбо». Сьогодні ці дві літери частіше обіцяють спортивний стиль, а не здатність до великих подорожей.