Три літери на кришці багажника, що стали символом цілої епохи у світі автоспорту: WRX. Для багатьох це просто назва моделі, але за цією абревіатурою ховається ціла філософія та історія перемог. Вперше представлена в Японії у 1992 році, Subaru WRX була не просто спортивною версією моделі Impreza, а справжнім бойовим снарядом для ралійних трас. Розшифровка WRX — World Rally Experimental — прямо вказувала на амбітну мету компанії: домінувати на найвищому рівні світових гонок, продовжуючи успіхи попередника, моделі Legacy, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

І цей експеримент виявився надзвичайно вдалим. WRX майже миттєво здобула світове визнання, виборовши три поспіль титули чемпіона серед виробників у Чемпіонаті світу з ралі (WRC). У запеклій боротьбі японський седан залишив позаду таких грізних суперників, як Ford Escort RS Cosworth та перше покоління Mitsubishi Lancer Evo. Цей тріумф зробив Subaru першим японським автовиробником, який досяг такого вражаючого результату, назавжди закріпивши за WRX статус легенди.

Проте слава моделі не обмежувалася лише WRC. Хоча ці перемоги менш відомі широкому загалу, вони демонструють універсальність та надійність платформи. Наприклад, у 2011 році автомобіль здобув перемогу у своєму класі на виснажливих 24-годинних перегонах на трасі Нюрбургринг, довівши свою витривалість і за межами гравійних спецділянок.

Особливо яскраво потенціал “Світового ралійного експерименту” розкрився в Австралії. На цьому континенті потужний японський седан став справжнім гегемоном. Автомобілю вдалося завоювати десять поспіль чемпіонських титулів серед пілотів в Австралійському ралійному чемпіонаті, а також сім командних корон. У 2005 році Subaru залишила чемпіонат непереможеною, що змушувало дивуватися, навіщо конкуренти взагалі виходили на старт. Щоб додати солі на рани суперників, бренд повернувся до змагань у 2016 році та одразу ж здобув ще один титул, вкотре підтвердивши свій видатний гоночний родовід.

Протягом десятиліть WRX постійно еволюціонувала. Змінювався дизайн та технічні характеристики, але ралійна ДНК залишалася незмінною. Покоління змінювали одне одного, і кожен ентузіаст Subaru має свого фаворита, чи то суперечливий дизайн “Bug-Eye” на початку 2000-х, чи то ще більш неоднозначний хетчбек, який з’явився у 2007 році.

Важливий поворотний момент в історії моделі стався у 2015 році, коли WRX офіційно відокремилася від назви Impreza і стала самостійною моделлю. Це четверте покоління отримало новий 2,0-літровий опозитний турбодвигун з безпосереднім впорскуванням та системою Dual Active Valve Control System. Він розвивав 268 кінських сил і стандартно поєднувався з шестиступінчастою механічною коробкою передач. Автомобіль знову став седаном, зберігши традиційно агресивні елементи дизайну, як-от великі спойлери та масивні бампери.

Сучасна ітерація, модель 2025 року, продовжує славетні традиції. Автомобіль доступний у кількох комплектаціях, зокрема Premium, Limited, GT та tS. Під капотом працює 2,4-літровий турбований опозитний двигун потужністю 271 кінська сила. На вибір пропонується класична шестиступінчаста “механіка” або автоматична трансмісія. Серед передових функцій — налаштована для треку підвіска, яка у версії tS оснащується електронно-регульованими амортизаторами, а також комплекс систем безпеки Subaru EyeSight Driver Assist Technology.

Exit mobile version