Багато автовиробників використовують спеціальні абревіатури для позначення найпотужніших версій своїх моделей. Ці шильдики вказують на те, що автомобіль пройшов серйозну підготовку у спортивному підрозділі бренду. Наприклад, Dodge має SRT, Nissan – NISMO, а Subaru пропонує своїм шанувальникам легендарну приставку STI. Проте у Subaru є ще один, значно рідкісніший індекс для обраних – Type RA, або «Record Attempt», інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Як зрозуміло з назви, автомобілі Subaru з позначкою Type RA створюються з однією головною метою: встановлення світових рекордів. Першою моделлю, яка удостоїлася цієї честі, став Subaru Legacy 1989 року. Цей автомобіль подолав понад 100 000 кілометрів за 18 днів, підтримуючи середню швидкість близько 222 км/год. Це досягнення не лише побило світовий рекорд FIA на витривалість, але й назавжди закріпило за індексом RA статус символу абсолютної надійності та продуктивності.
Інженери Subaru застосовують творчий підхід для досягнення максимальної ефективності цих машин. Візьмемо, наприклад, Subaru WRX STI Type RA 2018 року. Під капотом у нього знайомий 2,5-літровий турбований опозитний двигун, потужність якого збільшили з 305 до 310 кінських сил. Здавалося б, незначний приріст, але головна магія криється в деталях: модифікований холодний впуск, міцніші поршні та випускні клапани з натрієвим наповненням для кращого охолодження.
Ключовим фактором стало також зниження ваги. Завдяки карбоновому даху та іншим полегшеним компонентам автомобіль «схуд» на 30 кілограмів. Ці вдосконалення, натхненні болідом, що встановив рекорд кола на Нюрбургринзі, забезпечують помітне покращення динаміки порівняно зі стандартною версією STI.
Нещодавно лінійку поповнив BRZ STI Type RA, який отримав вражаючі зміни в керованості та аеродинаміці. Інженери використали досвід, здобутий у японській гоночній серії Super Taikyu. Гнучкі V-подібні розпірки, перероблений стабілізатор поперечної стійкості та аеродинамічне днище кардинально змінюють відчуття від керування. Крім того, автомобіль оснащений потужнішою вихлопною системою, а вага багатьох компонентів значно зменшена. Наприклад, маховик став на 67% легшим, як повідомляють профільні видання.
На жаль для шанувальників бренду за межами Японії, більшість моделей Type RA є ексклюзивом для внутрішнього ринку. Ті нечисленні версії, що потрапляють до США чи Європи, коштують значно дорожче за стандартні моделі та випускаються вкрай обмеженими партіями. Наприклад, було випущено лише 575 одиниць WRX STI Type RA 2018 року. А новітній BRZ STI Sport Type RA 2026 року взагалі доступний виключно в Японії.
Але навіть японським покупцям не так просто придбати такий автомобіль. Subaru використовує систему лотереї: зацікавлені клієнти повинні зареєструватися у дилерському центрі протягом певного періоду, щоб отримати шанс на покупку. Це підкреслює ексклюзивність моделей, які випускаються в кількості 200-300 одиниць.
Така стратегія може здатися нелогічною, адже компанія могла б продати набагато більше таких машин. Проте обмежений тираж створює ауру унікальності. Моделі Type RA стають об’єктом бажання для колекціонерів та найвідданіших фанатів марки, які готові платити преміальну ціну за можливість володіти чимось особливим. У результаті дефіцит перетворюється на цінність, і такі автомобілі значно краще зберігають свою вартість з роками, ніж масові версії.
