Концерн BMW офіційно оголосив про свої амбітні плани щодо майбутнього позашляховиків, підтвердивши, що воднева версія X5 з’явиться на ринку до 2028 року. Цей крок робить п’яте покоління моделі, вихід якого очікується вже наступного року, унікальним за своєю універсальністю, адже воно запропонує клієнтам найширшу лінійку силових агрегатів в історії бренду: бензинові, дизельні, плагін-гібридні, повністю електричні та водневі паливні елементи, інформує Автопілот з посиланням на Autocar.
Представлений прототип, що отримав офіційну назву iX5 Hydrogen, поки що прихований під щільним камуфляжем, проте його контури вже натякають на майбутній напрямок дизайну. Очікується, що позашляховик успадкує сміливі риси стилістики Neue Klasse, яка нещодавно дебютувала на моделі iX3. Цей крок свідчить про стратегічну рішучість BMW диверсифікувати технології та задовольняти потреби різних клієнтів у всьому світі, не роблячи ставку виключно на акумуляторні електромобілі.
В основі нового iX5 Hydrogen лежить силова установка на паливних елементах третього покоління. Ця передова технологія, розроблена у співпраці з Toyota, є значним кроком уперед порівняно з попередніми версіями. Новий блок паливних елементів приблизно на 25% компактніший за попередника, проте водночас забезпечує вищу щільність потужності та значно кращу ефективність. Це дозволяє оптимізувати компонування автомобіля та покращити його динамічні характеристики.
Керування всією складною системою довірено новому високовольтному блоку, який отримав назву BMW Energy Master. Він інтегрує роботу паливних елементів, тягової батареї та електродвигуна, забезпечуючи максимальну віддачу та стабільність. Підготовка до серійного виробництва ключових компонентів системи вже йде повним ходом і має розпочатися у 2028 році на заводах BMW в австрійському Штайрі та німецькому Ландсгуті, що підкреслює серйозність намірів компанії.
Хоча точні показники продуктивності ще не розголошуються, представники BMW запевняють, що нова система перевершить параметри тестового прототипу 2023 року. Нагадаємо, попередня версія мала сумарну потужність 396 кінських сил, що складалася зі 187 к.с. від паливних елементів та 295 к.с. від заднього електродвигуна. Запас ходу тієї моделі становив близько 500 кілометрів, тож від серійної версії варто очікувати ще більш вражаючих цифр.
Цікавим технічним аспектом є вибір платформи. Новий X5, включно з водневою модифікацією, буде побудований на оновленій версії архітектури Cluster Architecture (CLAR), а не на новій спеціалізованій платформі Neue Klasse, призначеній для електромобілів. Таке рішення дозволяє зберегти гнучкість виробництва та інтегрувати різноманітні типи силових установок в одну модель, пропонуючи споживачам максимальний вибір у перехідний період до повної електрифікації.