Концерн Volkswagen готується до значних змін у своїй модельній лінійці, плануючи припинити виробництво одного зі своїх флагманських позашляховиків – Touareg. Цей крок стане фіналом для однієї з найамбітніших моделей бренду, яка перебувала на ринку понад два десятиліття, інформує Автопілот з посиланням на Autocar.
За інформацією від інсайдерів, виробництво Touareg буде остаточно зупинено у 2026 році. Після цього найбільшим позашляховиком Volkswagen у багатьох регіонах, зокрема у Великій Британії, стане нещодавно представлений Tayron. Таким чином, компанія завершує цілу главу своєї історії, пов’язану зі спробою закріпитися у преміум-сегменті, розпочату ще у 2002 році.
Історія Touareg почалася з великих амбіцій. Модель була розроблена спільно з першим поколінням Porsche Cayenne, використовуючи ту саму платформу. Цей проект мав подвійну мету: надати Porsche перший в історії бренду позашляховик та допомогти тодішньому голові Volkswagen Фердинанду Пієху реалізувати його бачення щодо підвищення статусу марки. Touareg, поряд із седаном Phaeton, мав стати символом нового, більш престижного образу Volkswagen.
Рішення про зняття моделі з виробництва відображає зміну пріоритетів у Вольфсбурзі. Новий Tayron, який вже продається на ключових світових ринках у версіях з двома та трьома рядами сидінь, позиціонується як більш доступна альтернатива з ширшою аудиторією. Він ефективно перебирає на себе роль, яку раніше виконував Touareg, пропонуючи при цьому більш універсальний інтер’єр та достатню потужність, наприклад, здатність буксирувати до 2500 кг у версії 2.0 TSI 4Motion.
Відсутність прямого наступника для Touareg означає завершення 23-річної спроби Volkswagen конкурувати у вищому ешелоні автомобільного ринку. Проте це не єдина модель, яка залишить конвеєр. Компанія також вирішила припинити випуск електричного кросовера ID.5. Цей автомобіль, представлений у 2021 році як більш спортивна купе-подібна версія ID.4, не зміг здобути популярності ні на ринку Китаю, на який був орієнтований, ні в Європі, де його затьмарив практичніший побратим.
Припинення виробництва ID.5 заплановане на 2027 рік і є частиною ширшої стратегії оптимізації модельного ряду. Volkswagen прагне зосередитися на масових та найбільш прибуткових автомобілях. У рамках цієї ж стратегії були відкладені плани щодо розробки компактного електричного мінівена, який інсайдери називали “міні-Buzz”. Ця модель могла б стати наступником Touran.
Джерела, близькі до генерального директора Volkswagen Томаса Шефера, підтверджують, що такий проект не є пріоритетним. Натомість розробкою подібного автомобіля може зайнятися дочірня компанія Skoda. Основна причина відмови полягає в тому, що ринок продовжує вимагати кросовери та позашляховики, і саме в цьому напрямку компанія вирішила рухатися. Крім того, інженерні потужності дослідного центру в Брауншвейзі зараз максимально завантажені роботою над більш важливими проектами, серед яких ключове місце займає електричний Golf.