На одному з популярних українських автомобільних маркетплейсів, де зазвичай продають вживані легковики та мотоцикли, з’явився вкрай незвичний «лот» — приватний бізнес-джет Bombardier Global 5500 з цінником у майже 40 мільйонів доларів. Ця подія викликала жваве обговорення та питання щодо серйозності намірів продавця, інформує Автопілот з посиланням на Трамвай.
В оголошенні йдеться про далекомагістральний літак 2020 року випуску. За словами продавця, джет перебував в одного власника та проходив обслуговування виключно в офіційного дилера. Оцінили його у вражаючі 39,9 мільйона доларів. Bombardier Global 5500 — це один із найсучасніших літаків у своєму класі, здатний долати без дозаправки понад 11 000 кілометрів, що дозволяє здійснювати безпосадкові перельоти між більшістю великих міст світу. Його салон, розрахований на 8-19 пасажирів, оснащений найсучаснішими системами комфорту, включно з повноцінною кухнею та високошвидкісним інтернетом.
Поява такого дорогого лоту на майданчику для продажу авто викликає логічні запитання. Зазвичай приватні літаки продають через спеціалізовані авіаційні брокерські компанії. Тому такий крок може бути як реальною, хоч і нестандартною, спробою знайти покупця, так і продуманою піар-акцією. Не виключено, що авторинок просто намагається привернути увагу ЗМІ та нової аудиторії, створюючи ажіотаж навколо незвичайного товару. Водночас експерти авіаційного ринку зазначають, що заявлена ціна є цілком ринковою для літака такого класу та року випуску, що додає оголошенню певної достовірності.
Варто розуміти, що купівля такого літака — це лише початок витрат. Для його експлуатації в Україні потрібна реєстрація в Державній авіаційній службі, отримання сертифікатів льотної придатності, а також утримання ліцензованого екіпажу. За оцінками фахівців, річні витрати на обслуговування, страхування, паливо та зарплату персоналу для Bombardier Global 5500 можуть сягати 2–3 мільйонів доларів, а вартість однієї години польоту становить близько 4–5 тисяч доларів.
Таким чином, хоча незвичне оголошення і стало гучною новиною, воно наочно демонструє, що володіння приватним літаком — це не лише розкіш, а й надзвичайно складний та дорогий процес, що виходить далеко за межі звичайного авторинку.
Читайте також, чому у Києві посилять контроль за окремою групою водіїв.