Середній вік автомобілів в Україні залишається доволі високим, і це чітко ілюструє обмежений доступ більшості українців до нових транспортних засобів. Як свідчить дослідження, опубліковане Інститутом дослідження авторинку, легкові авто, що змінюють власника на внутрішньому ринку, мають середній вік близько 16 років. Натомість вживані машини, які ввозяться з-за кордону, майже вдвічі молодші — у середньому 9,6 року. Це підтверджує, що імпорт залишається головним джерелом оновлення автопарку країни, інформує Автопілот з посиланням на delo.ua.
У сегменті вантажних автомобілів ситуація подібна. Транспорт, який обертається всередині країни, має середній вік близько 18,5–19 років. А от вантажівки, імпортовані з інших країн, значно молодші — їм у середньому не більше восьми років. Ще більш вражаюча різниця спостерігається серед автобусів. Українські машини цього типу, що продаються на внутрішньому ринку, є найстарішими — їхній середній вік перевищує 20 років. Водночас імпортовані автобуси зазвичай мають вік у межах 13–14 років. Таке розмежування частково пояснюється жорсткішими вимогами до імпорту: акцизний податок істотно зростає після 5 або 8 років експлуатації, а також діє обов’язкова вимога відповідності екологічному стандарту «Євро-5».
Цікавою є ситуація в мотоциклетному сегменті. Тут середній вік імпортованих байків дещо перевищує вік тих, що продаються на внутрішньому ринку — 14 років проти 11,5. Причина полягає у специфіці попиту: понад половину імпортованих мотоциклів становлять нові моделі. Вживані ж — це переважно легендарні, статусні байки на кшталт Honda CB, Kawasaki NINJA, Yamaha YZF або Suzuki GSX, які важко знайти в Україні. Такий тренд створює ефект «роздвоєння» ринку: з одного боку — масовий імпорт нових моделей, з іншого — штучний ввіз ексклюзивних вживаних машин.
Загалом, статистика свідчить про те, що без активного імпорту омолодження автопарку в Україні практично не відбувається. І хоча нові авто залишаються недосяжними для значної частини громадян, вживані транспортні засоби з Європи та Азії дають змогу поступово оновлювати техніку на дорогах. Водночас кожен сегмент авторинку має свої особливості — і їх варто враховувати як під час формування державної політики, так і при купівлі авто українськими споживачами.