Компанія Honda, слідом за іншими великими автовиробниками, переглядає свої амбітні плани щодо повної електрифікації. Ще минулого року японський гігант виділив 10 трильйонів єн на розробку електромобілів, але згодом скоротив ці інвестиції на 30%. Також було скасовано мету, згідно з якою до кінця десятиліття 30% річних продажів мали складати виключно електрокари. У новій заяві Honda чітко дає зрозуміти, що не розглядає електромобілі як єдиний шлях до вуглецевої нейтральності, інформує Автопілот з посиланням на Motor1.com.

При цьому компанія не відмовляється від своєї глобальної мети — досягти вуглецевої нейтральності для всіх продуктів та корпоративної діяльності до 2050 року. Проте, як каже прислів’я, існує не один спосіб досягти бажаного. У розмові з австралійським виданням Drive керівник місцевого підрозділу Honda Джей Джозеф пояснив, що електромобілі не є самоціллю.

«Я хочу наголосити, що електромобілі — це не фінальна мета. Акумуляторні транспортні засоби є шляхом до досягнення вуглецевої нейтральності, але не обов’язково єдиним. Електромобілі продовжуватимуть вдосконалюватися — ми працюємо над твердотільними батареями — але наша мета — вуглецева нейтральність, а не самі електрокари. Це просто очевидний шлях у коротко- та середньостроковій перспективі, але ми розроблятимемо й інші технології, які допоможуть досягти цього», — зазначив Джозеф, додавши, що компанія також розглядає автомобілі на паливних елементах, коли з’явиться відповідна інфраструктура.

І хоча модель Clarity вже знято з виробництва, Honda не відмовилася від водневих технологій. Новий CR-V e:FCEV є автомобілем на паливних елементах з унікальною особливістю — він також є плагін-гібридом завдяки акумуляторній батареї ємністю 17,7 кВт·год, що забезпечує до 47 км пробігу на електриці. Інші гіганти, як-от Toyota та Hyundai, також залишаються відданими водню, а BMW планує випустити водневий автомобіль у 2028 році за підтримки Toyota. На противагу цьому, концерн Stellantis нещодавно повністю згорнув свої водневі проєкти, назвавши їх «нішевим сегментом».

Японський конкурент Toyota вважає, що існує місце для ще більшого розмаїття силових установок. Найбільший автовиробник світу переконаний, що двигуни внутрішнього згоряння, які працюють на водні, можуть стати альтернативою повному переходу на електромобілі. Разом із вітчизняними партнерами Mazda та Subaru, Toyota розробляє вуглецево-нейтральні двигуни, здатні працювати на рідкому водні, біопаливі та синтетичному паливі.

Однак головною перешкодою на цьому шляху залишається інфраструктура, а точніше — її відсутність. Володіння будь-яким типом водневого транспорту є складним завданням, враховуючи, наскільки слабо розвинена заправна мережа. За даними H2stations.org, на кінець минулого року у світі функціонувало лише близько 1160 водневих заправних станцій. Інфраструктура для синтетичних палив практично відсутня, за винятком кількох пілотних проєктів, як-от завод Porsche в Чилі.

Дехто стверджує, що автовиробники марно витрачають час на водень та синтетичне паливо, тоді як інші скептично ставляться до того, що акумуляторні електромобілі є остаточним рішенням. Одна з найсуперечливіших заяв належить голові правління Toyota Акіо Тойоді, який на початку 2024 року спрогнозував, що частка традиційних електромобілів ніколи не перевищить 30%. Проте всі ознаки вказують на те, що його прогнози можуть не справдитися.

Згідно зі звітом Міжнародного енергетичного агентства (IEA), звичайні електромобілі склали понад 20 відсотків світових продажів у 2024 році й мають усі шанси перевищити 25% цього року. Хоча попит переважно стимулює Китай, Європа також демонструє значне зростання. За даними Європейської асоціації виробників автомобілів, у першій половині 2025 року частка електромобілів сягнула 17,5 відсотка від усіх продажів нових авто, порівняно з 13,9% за аналогічний період минулого року.

Exit mobile version