Ще кілька років тому Mercedes-Benz впевнено оголошував про повний перехід на електромобілі в Європі, плануючи припинити продаж авто з двигунами внутрішнього згоряння до кінця десятиліття. Проте сьогодні компанія не просто відмовилася від цих амбітних цілей, а здійснила розворот на 180 градусів. Очільник концерну Ола Калленіус застерігає, що без традиційних ДВЗ місцева автомобільна промисловість може зазнати краху, інформує Автопілот з посиланням на Motor1.com.
В ексклюзивному інтерв’ю для одного з німецьких бізнес-видань Ола Калленіус попередив, що збереження заборони ЄС на продаж нових автомобілів з ДВЗ після 2035 року призведе до колапсу європейської автоіндустрії. За його словами, необхідна твереза оцінка реальності, інакше галузь на повній швидкості рухається до стіни. Він наголосив на важливості декарбонізації, але закликав робити це технологічно нейтральним шляхом, не ігноруючи економічні наслідки.
Калленіус, який також обіймає посаду президента Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA), висловлює побоювання, що перед повною забороною споживачі кинуться масово скуповувати бензинові та дизельні автомобілі. Такий ажіотаж, на його думку, не принесе жодної користі для клімату, а лише створить ринкові спотворення. Це попередження підкреслює глибокий розрив між політичними амбіціями та ринковою реальністю, з якою стикаються виробники.
Наразі електромобілі далекі від стовідсоткової частки ринку, до якої прагне ЄС. Згідно з останніми даними європейської статистики, у першій половині року частка авто без двигунів внутрішнього згоряння становила лише 17,5% від загальних продажів у країнах ЄС, Великій Британії та країнах ЄАВТ. Плагін-гібриди зайняли 8,7% ринку, а традиційні гібриди, включно з так званими м’якими гібридами, — 35%.
Заборона 2035 року не є остаточною, оскільки її перегляд заплановано на найближчі місяці. Проте ще в березні Європейська комісія підтвердила свою прихильність до нульових викидів CO₂ для нових автомобілів з середини наступного десятиліття. Водночас Комісія заявила про намір прискорити підготовку до перегляду стандартів, що може свідчити про можливу більш ранню переоцінку заборони.
Для Mercedes-Benz є всі підстави для занепокоєння. Продажі електромобілів склали лише 8,4% від глобальних поставок компанії в першому півріччі, що менше, ніж 9,7% за аналогічний період минулого року. Навіть з урахуванням плагін-гібридів, електрифіковані моделі становили лише 20,1% від загального обсягу поставок за перші шість місяців.
Чи переможе здоровий глузд, покаже час, але враховуючи сильний опір з боку ключових гравців галузі, є надія, що заборона може бути пом’якшена. Не стане несподіванкою, якщо принаймні плагін-гібридні, а можливо, і повноцінні гібридні автомобілі, отримають дозвіл на існування і після 2034 року, ставши компромісним рішенням у складному питанні.