Понад чотири роки тому компанія Volvo сміливо оголосила про намір повністю перейти на виробництво електромобілів до кінця десятиліття. Однак ринкова реальність внесла свої корективи, показавши, що електрифікація відбувається не так стрімко, як очікував шведський автовиробник. У результаті Volvo довелося відмовитися від своєї амбітної обіцянки 2030 року, скоригувавши мету: тепер компанія прагне, щоб до кінця декади від 90% до 100% її продажів припадало на плагін-гібриди та чисті електрокари, інформує Автопілот з посиланням на Motor1.com.

Незважаючи на це, у Volvo, як і раніше, переконані, що ера двигунів внутрішнього згоряння добігає кінця. Приблизно півтора року тому компанія випустила свій останній дизельний автомобіль, а тепер бачить фінальну дату і для бензинових моторів. В одному з інтерв’ю генеральний директор Volvo Хакан Самуельссон зробив сміливий прогноз. Він заявив, що автомобільна промисловість неминуче стане електричною, і зворотного шляху немає. За його словами, хоча в деяких регіонах цей процес може затягнутися, напрямок руху очевидний. Самуельссон прогнозує, що приблизно через десять років, орієнтовно до 2035 року, всі автомобілі будуть електричними та, до того ж, дешевшими у виробництві.

Ця заява виглядає особливо цікавою на тлі того, що продажі електромобілів Volvo насправді демонструють падіння. За перші вісім місяців поточного року компанія реалізувала лише 90 326 автомобілів без ДВЗ, що на значні 24% менше порівняно з аналогічним періодом 2024 року. Навіть продажі плагін-гібридів дещо знизилися — на один відсоток, до 107 380 одиниць. Попит на моделі з суто бензиновими двигунами та м’якими гібридами впав на сім відсотків, склавши 253 376 авто. Загалом, рік видався для Volvo не надто вдалим: загальні поставки скоротилися на 10%, до 498 464 автомобілів.

Проте 74-річний керівник залишається впевненим у здатності Volvo відновити позиції за умови правильних кроків. Як повідомляють аналітики американських видань, Самуельссон вважає, що компанія повинна вивести на ринок нові плагін-гібриди, які він описує як «електромобілі з резервним двигуном». Наразі незрозуміло, чи мав він на увазі плагін-гібриди з великим запасом ходу, подібні до нового XC70, чи електромобілі з розширювачем запасу ходу, де бензиновий двигун працює як генератор. Варто зазначити, що материнська компанія Geely вже добре знайома з цією технологією завдяки спільному підприємству Horse з Renault.

Повністю електричне бачення Самуельссона може стати проблемою для деяких традиційних автовиробників. Він переконаний, що галузь очікує масштабна реструктуризація, під час якої одні компанії зможуть адаптуватися до нових обставин і вижити, а інші — ні. Заглядаючи в електричну еру, яка, за його прогнозами, розпочнеться близько 2035 року, він очікує, що домінуючими силами стануть «два-три дуже сильні китайські бренди», тоді як стара гвардія буде змушена зіткнутися з новою реальністю.

Однак не всі відомі гравці ринку поділяють такий оптимізм. Наприклад, BMW не бажає відмовлятися від двигунів внутрішнього згоряння у 2035 році — саме тоді, коли ЄС планує запровадити заборону на продаж нових автомобілів з ДВЗ. Mercedes попереджає, що в разі ухвалення заборони промисловість у Європі може зазнати «колапсу». Audi та Porsche також вважають, що повний перехід на електромобілі менш ніж за десять років був би передчасним.

Тим часом дочірній бренд Volvo, Polestar, активно критикує конкурентів за їхні невиконані обіцянки щодо повної електрифікації. Згідно з даними, які наводить Autocar, Polestar навіть демонстрував цитати конкуруючих брендів на автосалоні IAA Mobility в Мюнхені. І Volvo, і Polestar закликають ЄС твердо дотримуватися мандату на нульові викиди до 2035 року, тоді як багато їхніх суперників виступають за пом’якшення законодавства.

Найближчим часом високопоставлені представники автовиробників планують зустрітися з президенткою Європейської комісії Урсулою фон дер Ляєн, щоб обговорити цю заборону. Генеральний директор Mercedes Ола Калленіус вже назвав її «просто нездійсненною» в поточних умовах, що лише підкреслює гостроту майбутньої дискусії.

Exit mobile version