Несподівано залишитися без пального на дорозі — ситуація, якої прагне уникнути кожен водій. Однак для власників нових кросоверів Mazda це може стати реальністю не через власну неуважність. Автовиробник оголосив про масштабне відкликання понад 100 тисяч моделей CX-90 та CX-70 через серйозну проблему: датчик рівня пального може вводити в оману, показуючи повний бак, коли він насправді вже порожній, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Згідно з офіційними документами, поданими до Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA), відклична кампанія охоплює 88 798 автомобілів CX-90 2024-2025 модельних років та 16 056 одиниць новішої моделі CX-70 2025 року. Причиною несправності стала несподівана хімічна реакція. Виявилося, що етанол, який є стандартним компонентом сучасного бензину, вступає в реакцію з матеріалами на друкованій платі паливного датчика. Це призводить до утворення своєрідного нальоту, що спотворює електричні сигнали, які надходять до панелі приладів.

Якщо заглибитись у принцип роботи паливного датчика, він вимірює рівень пального шляхом зміни електричного опору. Накопичення сторонніх речовин або хімічні зміни на платі порушують ці показники опору, через що стрілка або цифровий індикатор на панелі приладів відображає некоректну інформацію. Дивно, що така проблема виникла у сучасному автомобілі, адже пальне з домішками етанолу вже давно стало нормою, і подібні нюанси зазвичай виявляють ще на етапі передсерійних випробувань.

Логічним вирішенням проблеми здавалася б заміна несправного датчика на новий, виготовлений з етанолостійких матеріалів. Однак інженери Mazda знайшли значно простіше та елегантніше рішення — оновлення програмного забезпечення. Власникам відкликаних автомобілів не доведеться чекати на складний ремонт із демонтажем паливного бака. Замість цього дилери просто перепрограмують модуль керування кузовом (Body Control Module), після чого паливний датчик почне показувати точні дані.

На перший погляд, такий підхід може здатися магією, але він має цілком раціональне пояснення. Якщо датчик надсилає хибні сигнали, але робить це послідовно та передбачувано, нове програмне забезпечення можна “навчити” правильно інтерпретувати ці спотворені дані. Для компанії такий програмний ремонт є набагато швидшим, простішим та дешевшим, ніж розробка, виробництво та заміна фізичних компонентів. Єдиний мінус для власників — оновлення неможливо встановити “по повітрю” (Over-The-Air). Для безкоштовного усунення несправності доведеться особисто відвідати дилерський центр. Після цього можна буде знову впевнено покладатися на показники пального у своєму авто.

Exit mobile version