Коли у 1999 році з’явився Mazda MX-5, він став не лише чудовим подарунком до 10-річчя моделі Miata, але й носієм оновленого логотипу, який дебютував роком раніше. На зміну висувним фарам прийшла трохи більша потужність, а на кузові красувалася нова емблема: стилізована літера «М» у колі, кутові частини якої були витончено перетворені на крила. Цей символ став уособленням цілої епохи для компанії, і, схоже, незабаром він може знову еволюціонувати, адже нещодавно в Японії було зареєстровано оновлений товарний знак, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Ці крила були не просто дизайнерським рішенням. За офіційною версією Mazda, вони символізують «прагнення компанії до вдосконалення та постійного зростання завдяки гнучкому мисленню, креативності та стійкості». Ця філософія пронизує всю історію бренду, від його скромних початків до статусу глобального автомобільного гіганта, і кожна зміна емблеми ставала відображенням нового етапу розвитку.

Оновлення, помічені в новому товарному знаку, досить незначні, але показові. Лінії «крил» стали прямішими, менш вигнутими, а кругла рамка виглядає дещо стиснутою. Варто зазначити, що це не суто японська ініціатива. Схожий логотип вже з’явився в Китаї на концептуальному позашляховику Mazda Arata. Це свідчить про те, що компанія готує глобальне оновлення візуального стилю, хоча майбутнє логотипу ще остаточно не визначене.

Щоб зрозуміти логіку цих змін, варто зазирнути в минуле. Шлях, який пройшла компанія Mazda, є справді вражаючим. Все почалося у 1920 році в Хіросімі з фірми Toyo Cork Kogyo Co. Ltd., яка, як можна здогадатися з назви, виробляла вироби з пробки. Однак серед членів правління був інженер на ім’я Дзюдзіро Мацуда, якого значно більше цікавили механізми. У 1921 році він став президентом і поступово перетворив компанію на автовиробника, якого ми знаємо сьогодні.

Перший логотип компанії, ще до її автомобільної ери, являв собою товсте червоне коло з двома короткими горизонтальними лініями в центрі. Він символізував прагнення Toyo Kogyo робити внесок у світ через інженерію. Слово «Cork» зникло з назви у 1927 році, а у 1931-му компанія випустила свій перший триколісний транспортний засіб. Назва «Mazda» та відповідний логотип з’явилися лише у 1934 році.

Лише в 1959 році автовиробник розробив емблему спеціально для автомобіля. Це було пов’язано з тим, що перший повноцінний легковик, кей-кар Mazda 360, з’явився тільки в 1960 році. На ньому красувалося хромоване коло з маленькою літерою «m», зовнішні лінії якої були продовжені до самої рамки, створюючи цілісну композицію.

Одна з найцікавіших версій логотипу з’явилася у 1936 році. Її дизайн був натхненний гербом міста Хіросіма, на якому зображені три хвилясті лінії, що символізують три потоки дельти річки Ота. Mazda перетворила ці лінії на три стилізовані літери «М», що означало «Mazda as a Motor Manufacturer» (Mazda як виробник моторів).

До речі, про мотори. Конструкція одного з найвідоміших двигунів компанії також вплинула на дизайн емблем. Йдеться про роторні двигуни, що використовують трикутні ротори замість поршнів. Характерна форма трикутника Рело стала основою для рамки логотипу з літерою «m» на легендарному спорткарі Mazda Cosmo, що вперше надійшов у продаж у 1967 році.

На початку 1990-х років Mazda експериментувала з чисто графічним значком. Два «крила» піднімалися так, що їхні кінчики торкалися, утворюючи коло, що мало символізувати сонце. Цей логотип довелося трохи змінити, щоб уникнути схожості з емблемою Renault. Саме цей значок прикрашав останні роки випуску першого покоління Miata, завершуючи цілу епоху в історії бренду.

Таким чином, кожна емблема Mazda — це не просто декоративний елемент, а візуальний літопис шляху компанії. Вона розповідає історію перетворень, інженерних проривів та незмінного прагнення до досконалості, що закладено у філософії японського виробника.

Exit mobile version