Попри всі гучні заяви, компанія Tesla демонструє неоднозначні результати у багатьох сферах, і проєкт роботаксі в Остіні, штат Техас, не став винятком. Схоже, безпілотний флот особливо вправно потрапляє в аварії, навіть попри те, що за кермом кожного автомобіля для підстраховки сидить людина-супервайзер, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

У вересні автовиробник повідомив про три нові зіткнення за участю своїх безпілотних Model Y, що довело загальну кількість інцидентів до семи лише за кілька місяців. Це викликає занепокоєння, враховуючи, що автомобілі виконують короткі поїздки та мають відносно невеликий пробіг. Примітно, що навіть пересадка людини-оператора з пасажирського сидіння на водійське, здається, не допомогла виправити ситуацію.

Перша з трьох останніх аварій сталася 4 вересня, коли роботаксі заднім ходом врізалося в інший автомобіль. На щастя, ніхто не постраждав. Наступний інцидент трапився рано-вранці 6 вересня: Model Y збила велосипедиста. Люди знову не зазнали травм, але велосипед було пошкоджено. Фінальний випадок зафіксовано 7 вересня, коли безпілотник зіткнувся з якоюсь твариною. Про стан тварини, на жаль, нічого не відомо.

На жаль, отримати більше деталей із офіційних звітів про ці ДТП практично неможливо. Як зазначають оглядачі, Tesla активно використовує своє право на редагування якомога більшої кількості даних у подібних документах. Зокрема, компанія повністю приховує розділ “Опис події” для кожного звіту, тому громадськості ніколи не стає достеменно відомо, що саме сталося і хто несе відповідальність. Замість деталей звіти містять лише стандартну фразу: “[ВІДРЕДАГОВАНО, МОЖЕ МІСТИТИ КОНФІДЕНЦІЙНУ ДІЛОВУ ІНФОРМАЦІЮ]”.

Залишається лише здогадуватися, скільком аваріям вдалося запобігти завдяки втручанню операторів, які стежать, щоб автомобілі не робили нічого занадто непередбачуваного. Однак факти залишаються невтішними. Згідно з опублікованими даними, поточний рівень аварійності роботаксі Tesla приблизно вдвічі перевищує показники головного конкурента, компанії Waymo. Варто зазначити, що всі ці зіткнення сталися вже після того, як операторів пересадили на місце водія для посилення контролю.

Куди далі рухатиметься Ілон Маск та його проєкт роботаксі, наразі незрозуміло. Технологія очевидно не готова до масового впровадження в будь-якому значущому масштабі. Більшість міст, окрім Остіна, навіть не розглядають можливість розгортання мережі Tesla через очевидні проблеми з безпекою. Звісно, Ілон Маск часто домагається свого, тож цілком імовірно, що хтось із чиновників піддасться його тиску, або ж його прихильники переконають себе, що роботаксі з людиною за кермом — це так само добре, як і повністю автономні системи конкурентів. Але поки що статистика говорить сама за себе, і вона не на користь Tesla.

Exit mobile version