Золоте правило «переможний склад не змінюють» завжди було актуальним, особливо для Mazda CX-5, яка з 2012 року розійшлася тиражем понад 4,7 мільйона екземплярів, ставши абсолютним бестселером марки. Нещодавно представлене третє покоління моделі зовні є лише еволюцією попередника, однак його інтер’єр став справжньою революцією, що викликала жваві дискусії, інформує Автопілот з посиланням на Motor1.com.

Судячи з перших коментарів у мережі, шанувальники бренду не в захваті від мінімалістичної панелі приладів. Повідомлення на кшталт «Жодних ручок та кнопок — жодної покупки! Ергономіка для мене важлива», «Я нізащо не пересяду в авто без кнопок» та «Керування кліматом, обігрівом та іншими базовими функціями має здійснюватися фізичними перемикачами» чітко окреслюють настрої аудиторії.

Журналісти вирішили з’ясувати у представників Mazda, чому компанія відмовилася від традиційних органів керування. Як виявилося, перехід до майже повністю сенсорного інтер’єру — це саме те, чого, на думку виробника, хочуть клієнти. Тамара Млинарчик, менеджер зі зв’язків з громадськістю Mazda North American Operations, повідомила, що це рішення базується на внутрішньому дослідженні, яке показало перевагу великих інформаційно-розважальних систем серед покупців.

Фото: Mazda

За її словами, новий інтерфейс (HMI) розроблено з пріоритетом на легкість використання, зберігаючи філософію безпечного водіння Mazda. Компанія робить ставку на вдосконалене голосове керування для таких систем, як клімат-контроль та навігація, а також на перемикачі на кермі, що дозволяють водієві не відволікатися від дороги. Отже, виявляється, що саме цього вимагали споживачі, хоча багато хто з водіїв, що цінують аналоговий підхід, відчуває себе у меншості.

Найцікавіше, що такий крок знаменує собою кардинальну зміну парадигми для японської компанії, яка раніше активно виступала проти надмірної залежності від сенсорних екранів. Ще у 2019 році Метью Вальбуена, провідний інженер Mazda з HMI, заявляв: «Наше дослідження показало, що коли водій тягнеться до сенсорного екрана, він ненавмисно докладає зусилля до керма, і автомобіль відхиляється від смуги руху. Тому ми свідомо відмовилися від цієї функціональності».

Варто зазначити, що CX-5 — не перша Mazda, що рухається в цьому напрямку. Електричний седан EZ-6, що продається в Китаї, також має спрощену панель приладів з великим екраном. Електричний кросовер EZ-60 йде ще далі, пропонуючи ще більший дисплей. Хоча обидва електромобілі є продуктами спільного підприємства з Changan, новий CX-5 — це повністю власна розробка Mazda для глобального ринку.

Ці автомобілі також прощаються з фірмовим поворотним контролером між сидіннями, від якого, до речі, відмовляється і BMW. Схоже, в сучасному автопромі все більше дотримуються принципу «менше — значить більше». Залишається відкритим питання, чи пошириться ця тенденція на майбутні моделі Mazda. Хочеться сподіватися, що для наступної Miata та довгоочікуваного спорткара з роторним двигуном зроблять виняток, адже гігантський екран може стати для багатьох ентузіастів вирішальним фактором при покупці.

Раніше Автопілот нагадав українським водіям, що не можна робити за кермом під час грози.

Exit mobile version