Золоте правило «переможний склад не змінюють» завжди було актуальним, особливо для Mazda CX-5, яка з 2012 року розійшлася тиражем понад 4,7 мільйона екземплярів, ставши абсолютним бестселером марки. Нещодавно представлене третє покоління моделі зовні є лише еволюцією попередника, однак його інтер’єр став справжньою революцією, що викликала жваві дискусії, інформує Автопілот з посиланням на Motor1.com.
Судячи з перших коментарів у мережі, шанувальники бренду не в захваті від мінімалістичної панелі приладів. Повідомлення на кшталт «Жодних ручок та кнопок — жодної покупки! Ергономіка для мене важлива», «Я нізащо не пересяду в авто без кнопок» та «Керування кліматом, обігрівом та іншими базовими функціями має здійснюватися фізичними перемикачами» чітко окреслюють настрої аудиторії.
Журналісти вирішили з’ясувати у представників Mazda, чому компанія відмовилася від традиційних органів керування. Як виявилося, перехід до майже повністю сенсорного інтер’єру — це саме те, чого, на думку виробника, хочуть клієнти. Тамара Млинарчик, менеджер зі зв’язків з громадськістю Mazda North American Operations, повідомила, що це рішення базується на внутрішньому дослідженні, яке показало перевагу великих інформаційно-розважальних систем серед покупців.

За її словами, новий інтерфейс (HMI) розроблено з пріоритетом на легкість використання, зберігаючи філософію безпечного водіння Mazda. Компанія робить ставку на вдосконалене голосове керування для таких систем, як клімат-контроль та навігація, а також на перемикачі на кермі, що дозволяють водієві не відволікатися від дороги. Отже, виявляється, що саме цього вимагали споживачі, хоча багато хто з водіїв, що цінують аналоговий підхід, відчуває себе у меншості.
Найцікавіше, що такий крок знаменує собою кардинальну зміну парадигми для японської компанії, яка раніше активно виступала проти надмірної залежності від сенсорних екранів. Ще у 2019 році Метью Вальбуена, провідний інженер Mazda з HMI, заявляв: «Наше дослідження показало, що коли водій тягнеться до сенсорного екрана, він ненавмисно докладає зусилля до керма, і автомобіль відхиляється від смуги руху. Тому ми свідомо відмовилися від цієї функціональності».
Варто зазначити, що CX-5 — не перша Mazda, що рухається в цьому напрямку. Електричний седан EZ-6, що продається в Китаї, також має спрощену панель приладів з великим екраном. Електричний кросовер EZ-60 йде ще далі, пропонуючи ще більший дисплей. Хоча обидва електромобілі є продуктами спільного підприємства з Changan, новий CX-5 — це повністю власна розробка Mazda для глобального ринку.
Ці автомобілі також прощаються з фірмовим поворотним контролером між сидіннями, від якого, до речі, відмовляється і BMW. Схоже, в сучасному автопромі все більше дотримуються принципу «менше — значить більше». Залишається відкритим питання, чи пошириться ця тенденція на майбутні моделі Mazda. Хочеться сподіватися, що для наступної Miata та довгоочікуваного спорткара з роторним двигуном зроблять виняток, адже гігантський екран може стати для багатьох ентузіастів вирішальним фактором при покупці.
Раніше Автопілот нагадав українським водіям, що не можна робити за кермом під час грози.