Після запровадження нових правил щодо обов’язкового додавання біоетанолу до бензину марки А-95, українські водії занепокоїлися якістю пального. Щоб розвіяти сумніви, Інститут споживчих експертиз провів масштабне дослідження зразків бензину з найбільших всеукраїнських та регіональних мереж АЗС, серед яких WOG, OKKO, KLO, UPG, UKRNAFTA та інші. Результати виявилися неочікуваними: вперше за чверть століття експерти не знайшли жодного порушника стандартів якості, інформує Автопілот з посиланням на MMR.
Усі перевірені зразки пального були розподілені на три умовні групи: «зелену» (найвища якість, що відповідає стандарту Євро-5), «синю» (якість у межах норми, але з граничними показниками) та «червону» (пальне з порушеннями). Цього разу «червона» зона залишилася порожньою, що експерти пов’язують із запровадженням суворих штрафів, які дисциплінували учасників ринку.
До «зеленої» зони лідерів увійшли найбільші мережі АЗС, такі як WOG, OKKO, KLO та UPG. Їхній бензин А-95 продемонстрував не лише повну відповідність нормативам, а й значний запас міцності. Вміст біоетанолу в цих зразках не перевищував 4,6–4,9%, що свідчить про його додавання в заводських умовах, а не кустарним методом на нафтобазах. Окрім цього, октанове число пального сягало 97,7 одиниць, а вміст шкідливих сірки та бензолу був на мінімальному рівні, що підтверджує європейське походження пального.
У «синій» зоні опинилися мережі, чиє пальне хоч і відповідає стандартам, але деякі його параметри наближаються до гранично допустимих. Зокрема, певні зауваження виникли до мережі БРСМ-Нафта, де вміст біоетанолу становив майже 10%. Хоча така концентрація не заборонена законом, вона виходить за межі рекомендованих значень і може бути неоптимальною для деяких автомобілів.
Загалом, експерти констатують позитивну динаміку на українському паливному ринку — якість бензину зростає, а споживачі стають все більш вимогливими. Однак фахівці застерігають: можливе скасування штрафів за порушення нормативів може швидко змінити ситуацію на гірше. Тому постійний контроль якості пального залишається ключовим фактором для захисту прав водіїв та справності їхніх автомобілів.