Попри складні економічні умови та виклики воєнного часу, український ринок вживаних автомобілів демонструє стабільну активність. За даними Інституту досліджень авторинку, у першому кварталі 2025 року сервісні центри МВС зафіксували близько 213 тисяч угод із купівлі-продажу легковиків з пробігом. Це на 17,5% менше, ніж за аналогічний період 2024 року, але враховуючи обставини, такі результати можна вважати досить оптимістичними, пише Автопілот.
Найбільша активність на внутрішньому ринку традиційно спостерігається у Києві, Київській та Дніпропетровській областях. Саме ці регіони залишаються локомотивами продажів завдяки високій густоті населення, розвиненій інфраструктурі та великій кількості автосалонів і приватних пропозицій.
Цікаво, що Львівська область, яка ще донедавна активно змагалася за лідерство, поступилася позиціями на користь Дніпропетровщини. Це свідчить про певні зміни у динаміці попиту та пропозиції навіть у мирних регіонах країни.
На іншому полюсі ринку — Донецька та Херсонська області. Тут зафіксовано найнижчі обсяги угод, що легко пояснюється наслідками бойових дій та обмеженим доступом до територій.
Імпорт авто з пробігом: активність знижується
Імпорт вживаних автомобілів також продемонстрував спад: за перші три місяці 2025 року було зареєстровано 52,2 тисячі ввезених машин, що на 11,6% менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Тут регіональні показники трохи відрізняються. Лідером з імпорту вживаних авто залишається Львівська область — близькість до кордону та налагоджені логістичні маршрути роблять свою справу. Київ і Київська область посіли друге та третє місця відповідно.
Водночас аутсайдерами у сфері імпорту знову стали Херсонська та Донецька області — з огляду на безпекову ситуацію це було прогнозовано.
Продаж нових авто: ринок скорочується
Що стосується нових автомобілів, то їхній ринок також відчув скорочення. У першому кварталі 2025 року в Україні було продано 14,3 тисячі нових легкових авто — на 16,5% менше, ніж за аналогічний період 2024 року.
Традиційно найбільший попит на нові машини зберігся у Києві, Київській та Дніпропетровській областях. Водночас Херсонщина та Донеччина знову показали найнижчі обсяги продажів.
Незважаючи на загальний спад у кількості угод як на ринку нових, так і вживаних авто, Україна зберігає активний автомобільний ринок. Попит на вживані машини лишається високим завдяки більш доступній ціні та гнучкішим умовам купівлі. А стабільна присутність Київського регіону та Дніпропетровщини серед лідерів підтверджує: навіть у складні часи автомобільний ринок шукає шляхи адаптації.