Уявіть собі: на вулиці, як і сьогодні в Києві, дощить, а ваш автомобіль, здавалося б, створений для будь-якої погоди, раптом починає поводитися інакше. Хоча дощ, звісно, не розплавить вашу “ластівку”, вода зверху і знизу точно не продовжує їй життя. Чим може волога погода зашкодити сучасному автомобілю і як українським водіям уникнути цих ризиків, розповідає Автопілот.
Почнімо з салону та кузова. Якщо ваш автомобіль не новий, ймовірність наявності невеликих нещільностей досить висока. Під час сильного дощу вода обов’язково знайде ці щілини, і тоді починається корозія металевих частин, що може стати неприємним сюрпризом. На щастя, волога в інтер’єрі здебільшого є проблемою розсіяних водіїв. Якщо ви випадково залишили вікна або люк відчиненими, мокрі сидіння та елементи інтер’єру стануть справжнім клопотом, адже висушити їх швидко, а тим більше, електричні компоненти дверей та торпедо, буде дуже непросто.
Далі, ходова частина. Хоча типові проблемні вузли підвіски та рульового управління, оснащені справними пильовиками, води не бояться, дощова вода може завдати іншої, значної шкоди. У калюжі, яку важко помітити, особливо коли дощ сильний, водій може “влетіти” в глибоку яму. Це загрожує пошкодженням шини, пом’ятим або розвалим колісним диском, зігнутим важелем підвіски чи рульовою тягою. Тому головне правило в дощову погоду – не поспішати.
Гальма у мокрого автомобіля працюють гірше. Змащена водою гальмівна система має знижену ефективність. У сучасних машинах це відчувається менше, і здебільшого лише в перший момент гальмування, поки мокрі колодки та гальмівні диски не нагріються і не почнуть працювати ефективно. Проте, водій має пам’ятати, що з початком дощу машина гальмуватиме нештатно, і тут важливо не розгубитися, продовжуючи тиснути на педаль.

Однією з найкатастрофічніших подій є гідроудар двигуна. Це трапляється, коли на невідомій ділянці дороги водій потрапляє в надто глибоку калюжу, і двигун “ковтає” воду через повітряний фільтр. Наслідки гідроудару можуть бути руйнівними для мотора, а вода може нашкодити й іншим частинам машини – салону, електрообладнанню, вихлопній системі.
І, звичайно, лобове скло – ключовий елемент, що відповідає за візуальну інформацію для водія. У дощ видимість значно погіршується, а ефективність “двірників” може бути знижена.
Насправді, нічого хитрого тут немає: щоб мінімізувати ризики від дощу, ваша машина має бути справною та доглянутою, а водій – уважним та небайдужим. Якщо ж ігнорувати ці рекомендації, ви, звісно, можете успішно дістатися до цілі, але будьте готові до певних складнощів у дорозі. Адже навіть елементарний літній дощ офіційно вважається ускладненими погодними умовами, тож зовсім не реагувати на нього буде неправильно.
Раніше Автопілот назвав найкращий сімейний автомобіль за співвідношенням ціни та якості.