Літня спека для багатьох водіїв асоціюється з далекими подорожами та приємною прохолодою від кондиціонера. Проте, коли стовпчик термометра невблаганно повзе вгору, для автомобіля настає справжнє випробування на міцність. Неуважність та ігнорування простих правил експлуатації у цей період можуть легко перетворити вірного залізного коня на джерело непередбачуваних та значних витрат, інформує Автопілот з посиланням на Твоя МАШИНА.
Перша і одна з найкритичніших помилок — це застарілий антифриз. Якщо охолоджувальна рідина не змінювалася роками, вона втрачає свої властивості. Брудний або розбавлений антифриз просто не здатен ефективно відводити тепло від двигуна. Як наслідок, мотор починає перегріватися. Спочатку це може бути непомітно, але згодом розширення металу від надмірної температури може призвести до пробиття прокладки головки блоку циліндрів — ремонту, який є одним з найдорожчих.
Не менш згубним є вплив прямого сонячного проміння на салон автомобіля. Залишена на сонці машина перетворюється на справжню піч, де температура може сягати 70°C. Від такого нагріву страждає все: пластикові панелі деформуються і стають липкими, екрани мультимедійних систем темніють, а тканинна чи шкіряна оббивка швидко вигорає та тріскається. Чутлива автомобільна електроніка також погано переносить екстремальну спеку, що може призвести до збоїв у її роботі.
Бажання якомога швидше охолодити розпечений салон часто змушує водіїв вмикати кондиціонер одразу на максимальну потужність. Це створює шокове навантаження на компресор, що може призвести до його поломки або витоку фреону через різкий стрибок тиску в системі. Крім того, такий різкий перепад температур є стресом і для людського організму, що може легко спровокувати застуду. Краще спочатку провітрити салон, а потім поступово збільшувати інтенсивність охолодження.
Звичка заправляти бак «під саму кришку» влітку є небезпечною. Бензин, як і будь-яка рідина, має властивість розширюватися при нагріванні. Це створює надлишковий тиск у паливній системі. Якщо система вентиляції бака з якихось причин не справляється, надмірний тиск може пошкодити паливопроводи або навіть, у вкрай рідкісних випадках, спровокувати небезпечну ситуацію. Це не вигадки, а прості закони фізики.
Спека є не меншим ворогом для акумулятора, ніж сильний мороз. Високі температури прискорюють хімічні процеси всередині батареї, що призводить до її прискореного «старіння» та випаровування електроліту. Якщо ваш акумулятор вже не новий, будьте готові до того, що одного спекотного дня він може відмовитись запускати двигун у найневідповідніший момент.
Деякі водії перекачують шини, сподіваючись на економію пального. Однак на розпеченому літньому асфальті тиск у покришках і без того зростає. Надлишковий тиск робить їзду жорсткішою, що негативно впливає на підвіску, а також призводить до швидкого та нерівномірного зносу центральної частини протектора. Найголовніше — суттєво зростає ризик розриву шини під час руху.
Ігнорування обслуговування системи кондиціонування — ще одна поширена проблема. Якщо вчасно не міняти салонний фільтр, у ньому накопичується волога, пил, пилок та бактерії. Це не тільки створює неприємний затхлий запах у салоні, але й шкодить здоров’ю пасажирів, викликаючи алергічні реакції. До того ж, забитий фільтр знижує ефективність охолодження, змушуючи компресор працювати з більшим навантаженням.
Як зазначають автомеханіки, влітку найчастішими причинами звернень на сервіс є саме перегрів двигуна та несправності кондиціонера. Приблизно у половині випадків першопричиною є проста людська недбалість. Автомобіль майже завжди подає попереджувальні сигнали, але водії схильні їх ігнорувати, доки проблема не стає критичною.