Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»8 помилок, які можуть статися під час заміни шин
    Поради водіям

    8 помилок, які можуть статися під час заміни шин

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко26 Квітня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link

    Заміна шин чи дисків – це звичайна регулярна процедура для кожного автомобіліста. Проте саме через її рутинність іноді втрачається пильність, що може призвести до прихованих помилок з боку майстрів шиномонтажу. Ці помилки можуть здатися незначними одразу, але з часом здатні спричинити серйозні поломки та дорогий ремонт. Хоча існують стандарти правильної заміни шин, що вимагають до 40 кроків та 35-40 хвилин роботи, у розпал сезону сервіси часто поспішають. Цей поспіх підвищує ризики. Навіть якщо механікам не подобається, коли за їхньою роботою спостерігають, іноді варто бути уважним, зазначає Автопілот.

    Поширені помилки та їх наслідки

    Одна з перших небезпек – неправильно поставлений домкрат. Якщо майстер не перевірив заводські точки підйому, він може пошкодити м’які пороги автомобіля. Це може бути непомітно одразу, але з часом призведе до іржі та дорогого кузовного ремонту.

    Також трапляється поломка шпильок або гвинтів кріплення колеса. Це може статися через надмірне затягування під час попередньої заміни або через корозію. Важливо перевірити, чи всі кріплення на місці після сервісу.

    Надмірно затягнуті гвинти чи гайки можуть зламатися навіть під час руху, а надто слабкі колеса можуть відпасти з часом

    Надзвичайно небезпечною є неправильна сила затягування коліс – як надмірна, так і недостатня. Часте використання ударних гайковертів без динамометричного ключа призводить до перетягування. Надмірно затягнуті гвинти чи гайки можуть зламатися навіть під час руху, а надто слабкі колеса можуть відпасти з часом. Пошкоджені кріплення потребують заміни, що коштує значних грошей.

    Поширена проблема – пошкодження датчика тиску в шині (TPMS). Це може статися, якщо майстер зачепив його інструментом під час монтажу. Несправність може проявитись не одразу, що ускладнює доведення провини сервісу.

    Незбалансовані колеса – ще одна помилка. Вона виникає через неправильне встановлення вантажів або забруднення диска/шини. Результат – вібрація керма на швидкості. Надмірні вантажі на диску можуть свідчити про проблему з самою шиною чи ободом.

    Незбалансовані колеса – часта причина вібрацій на швидкості. Сучасні балансувальні верстати досить точні, але вимагають уважності та дотримання технології: шина та диск мають бути чистими, старі вантажі видалені, а нові – правильно встановлені

    Особливо небезпечною є помилка – відірваний борт шини, зазначає Auto Swiat. Це частіше трапляється з низькопрофільними шинами при використанні неправильної техніки монтажу. Пошкодження часто приховане ободом. Наслідок – втрата тиску або розрив шини під час руху, що є вкрай небезпечним.

    Трапляється і неправильний напрямок монтажу спрямованих шин. Вони мають обертатися у визначеному напрямку. Якщо встановити неправильно (перевіряється за стрілкою на боковині), це погіршує керованість та гальмування.

    Використання неправильних болтів або гайок – проблема, що виникає при зміні дисків (сталеві/легкосплавні) через різницю в їхній товщині чи формі кріплення. Неправильне кріплення може пошкодити маточину, обід або призвести до ненадійного кріплення колеса.

    Навіть просте маркування шин при знятті (передня ліва, задня права тощо) робиться не просто так. Воно потрібне для правильної планової ротації коліс, що дозволяє рівномірно зношувати весь комплект шин.

    Як мінімізувати ризики та захистити авто?

    Всі ці помилки, від незначних до критичних, можуть статися через поспіх або неуважність на шиномонтажі. Ваша пильність є найкращим захистом. Знайте типові проблеми: перевіряйте пороги після підйому, дивіться, чи всі гвинти на місці і як їх затягують (краще динамометричним ключем!), звертайте увагу на роботу з датчиками тиску та процес балансування. Обирайте сервіси з хорошою репутацією та сучасним обладнанням, адже це зменшує ризик помилок. Ваша увага сьогодні може заощадити значну суму грошей на ремонті автомобіля завтра.

    Раніше Автопілот розповідав, навіщо досвідчені водії протирають фари оцтом.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    автопоради шиномонтаж

    Читайте також

    Як знизити витрату палива на 15%: секрет далекобійників

    27 Червня, 2025

    Лише одиниці знають, як правильно висушити автомобіль після мийки

    27 Червня, 2025

    Автоінструктор назвав найбільш небезпечне взуття для водіїв

    27 Червня, 2025

    НОВЕ

    Як знизити витрату палива на 15%: секрет далекобійників

    27 Червня, 2025

    Експерти назвали найнадійніші вживані авто до $15 тисяч

    27 Червня, 2025

    Новий BMW X7 2028 зʼявився на випробуваннях

    27 Червня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.