Поява жовтого або червоного індикатора ABS на панелі приладів під час руху може викликати занепокоєння, проте продовжувати поїздку в більшості випадків можна, хоча й з підвищеною обережністю. Активація цієї лампи сигналізує про можливі проблеми з антиблокувальною системою, але не означає повної відмови гальм, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Антиблокувальна система гальм (ABS) призначена для запобігання блокуванню коліс під час різкого гальмування. У старих автомобілях без цієї технології водіям доводилося самостійно імітувати її роботу, переривчасто натискаючи на педаль, щоб уникнути заносу та втрати керованості. Сучасна ABS робить це автоматично за допомогою датчиків швидкості обертання коліс та електронного модуля, який подає імпульси на гальмівні механізми до 15 разів на секунду або частіше. Це дозволяє здійснювати безпечну екстрену зупинку одним сильним натисканням на педаль, зберігаючи контроль над автомобілем.
Коли система ABS не працює, автомобіль гальмує як звичайна машина без неї. Тому вкрай важливо негайно змінити стиль водіння: зменшити швидкість та збільшити дистанцію до транспортного засобу попереду. Це особливо актуально під час дощу, снігопаду або на зледенілій дорозі. Не варто відкладати візит на СТО, адже причини несправності можуть бути різноманітними. Серед найпоширеніших — низький рівень гальмівної рідини, пошкодження проводки, вихід з ладу датчика швидкості колеса, зношені гальмівні колодки або перегорілі запобіжники. Іноді проблема може ховатися в ослаблених маточинах або пошкоджених підшипниках коліс, що впливає на коректність показників датчиків.

Більшість сучасних автомобілів мають два основні індикатори, пов’язані з гальмівною системою. Жовтий або червоний значок ABS попереджає про збій саме в антиблокувальній системі. Окрім нього, є червона лампа загальної несправності гальм (часто зі знаком оклику), яка може вказувати на низький рівень рідини, критичний знос колодок, увімкнене стоянкове гальмо або проблеми з електропроводкою.
Якщо червоний індикатор загальної несправності гальм загорівся одразу після запуску двигуна, продовжувати рух небезпечно — потрібна негайна діагностика. Якщо ж він активувався під час їзди, не варто панікувати: зупинитися все ще можливо, хоча це може вимагати більшого зусилля на педаль. Найбільш тривожний сценарій — одночасна активація лампи ABS та загального індикатора гальм. Це може свідчити про серйозний збій у всій системі. У такому випадку слід безпечно зупинитися та викликати евакуатор.
На сервісі механік проведе повну діагностику гальмівної системи. Він перевірить стан колодок та дисків, рівень та якість гальмівної рідини, а також протестує датчики ABS та інші електронні компоненти. Варто пам’ятати, що періодичне обслуговування гальм є обов’язковим. Рекомендується проводити його кожні 10-15 тисяч кілометрів пробігу, а заміна гальмівних колодок зазвичай потрібна кожні 50-60 тисяч кілометрів, залежно від умов експлуатації.