На перший погляд, задача здається простою. Ваш автомобільний акумулятор вийшов з ладу, і це точно не пов’язано з іншими електричними проблемами, як-от несправний генератор. Настав час відвідати найближчий магазин автозапчастин, щоб придбати нову батарею. Однак, щоб уникнути серйозних проблем, важливо переконатися, що нова АКБ відповідає специфікаціям старої або навіть перевершує їх, а також ідеально підходить за розміром, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Під поняттям «неправильний» акумулятор мається на увазі кілька ключових невідповідностей. Це може бути заміна 6-вольтової батареї на 12-вольтову (і навпаки), невідповідність фізичних розмірів, неправильний тип або розташування клем, а також недостатня ємність пускового струму для вашого двигуна.
Проблема напруги походить з історії автомобілебудування. До 1960-х років деякі транспортні засоби використовували 6-вольтові електричні системи, після чого 12-вольтова архітектура стала стандартом. Встановлення 12-вольтової батареї в автомобіль, розрахований на 6 вольт, спричинить справжній хаос: від перегорілих лампочок до виведених з ладу датчиків на панелі приладів. Для коректного використання сучасних акумуляторів у ретро-автомобілях існують спеціальні комплекти для переобладнання.
Випадкове встановлення 6-вольтової батареї в сучасну 12-вольтову систему просто не спрацює. Напруги нижче 11-12 вольт недостатньо для запуску двигуна, тому стартер навіть не прокрутиться. На щастя, 6-вольтові автомобільні акумулятори сьогодні є рідкістю, тому ймовірність такої помилки невелика.

Коли ви переконалися, що купуєте акумулятор з правильною напругою, наступним кроком є вибір правильного розміру. Автомобільні батареї випускаються в десятках різних типорозмірів, але в магазинах зазвичай представлено близько десяти найпопулярніших. Правильний розмір має вирішальне значення, оскільки занадто велика або мала батарея може не поміститися у відведений для неї лоток.
Надійна фіксація за допомогою штатних кріплень є надзвичайно важливою. Акумулятори важкі та наповнені кислотою або іншими їдкими речовинами, тому вони повинні бути нерухомими під час прискорення, гальмування та поворотів. Існують реальні випадки, коли погано закріплена батарея контактувала з рухомими частинами двигуна або спричиняла коротке замикання об металеві елементи кузова.
Окрім вибору правильного типорозміру, зверніть увагу на клеми — металеві штирі, до яких кріпляться кабелі. Наприклад, General Motors десятиліттями використовував бічні клеми замість більш поширених верхніх. У такому випадку вам доведеться шукати батарею відповідної конструкції або використовувати адаптери.
Існує також поняття зворотної полярності, коли позитивна та негативна клеми міняються місцями. Яскравий приклад — різниця між акумуляторами групи 24 та 24F. Якщо спробувати встановити таку батарею в невідповідний автомобіль, довжини кабелів може просто не вистачити для підключення, або позитивна клема опиниться в небезпечній близькості до металевих деталей.
Нарешті, переконайтеся, що ваш новий акумулятор має такий самий або вищий показник пускового струму холодного прокручування (CCA), як зазначено в посібнику користувача. Цей параметр вимірює здатність батареї запускати двигун у холодну погоду. Наприклад, якщо у вас дизельний двигун, що вимагає 800 CCA, а ви встановите акумулятор на 600 CCA, на вас чекають проблеми. При повороті ключа стартер обертатиметься повільніше або взагалі не зможе запустити двигун за низьких температур.