Чорніння шин — не просто спосіб зробити авто ефектнішим, а ще й елемент догляду за гумою. Багато водіїв звертають увагу на темний блиск шин у автосалонах чи на виставках. Така візуальна «свіжість» досягається спеціальними засобами — чорнителями. Вони не тільки роблять гуму привабливою, а й на певний час захищають її від пилу, вицвітання на сонці та пересихання. Найчастіше чорніння використовують після мийки або перед сезонним зберіганням шин, однак ця процедура має і свої обмеження в ефективності, пише Автопілот.
Професіонали визнають, що навіть найкращі засоби тримають ефект не більше ніж тиждень-два за умов щоденної експлуатації автомобіля. Тож чорнити шини перед кожною поїздкою — марна справа. Але після ретельної мийки або перед тривалим зберіганням це може стати доцільним завершенням догляду. Найчастіше водії обирають чорнителі на основі гліцерину чи силікону. Перші — дешевші, проте менш довговічні. Силіконові дорожчі, зате краще прилипають до гуми, витримують кілька мийок, зберігають еластичність та мають більш виражений захисний ефект.
Попри наявність спеціальних засобів, багато хто вдається до народних методів — використовують мило, гуталін, рідину для миття посуду або навіть газовані напої. Але подібні експерименти рідко закінчуються добре. Гума після такого догляду швидко втрачає еластичність, висихає й починає тріскатися. Блиск може зберігатися лише кілька годин, і часто виглядає неприродно.
Сам процес чорніння нескладний. Важливо спочатку ретельно очистити боковини шин від бруду за допомогою мийного засобу, потім змити залишки водою і дати шині повністю висохнути. Наносити чорнитель потрібно лише на суху і прохолодну поверхню. Засіб не повинен потрапляти на місце прилягання шини до диска, адже це може погіршити герметичність при монтажі. Для нанесення рідини використовують або губку, або пульверизатор, залежно від форми засобу. Після обробки гуму залишають на кілька хвилин до повного висихання. Ефект буде сильнішим, якщо нанести два шари з інтервалом у кілька хвилин.
Щодо дисків — чорнителі не завдають шкоди металу чи фарбі. Проте якщо ви хочете уникнути потрапляння засобу на обід, можна просто прикрити його папером або серветкою. Якщо мова йде про підготовку шин до зберігання, то чорнити можна і боковини, і протектор. Та у випадку, коли шини зберігаються без дисків, варто бути особливо уважним: склад не повинен потрапити на посадкову частину шини — саме ту, яка згодом контактує з диском при монтажі.
Чорніння — це не обов’язкова, але приємна та корисна процедура для тих, хто любить доглянуте авто. Вона допомагає створити візуальний ефект новизни, а також трохи подовжує життя шин. Головне — обрати якісний засіб і використовувати його правильно.