Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Автоексперти розповіли, куди ставити більш зношені шини — назад чи вперед
    Поради водіям

    Автоексперти розповіли, куди ставити більш зношені шини — назад чи вперед

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко24 Березня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link

    Більшість водіїв переконані, що кращу, менш зношену пару шин потрібно ставити на передню вісь. І на перший погляд це здається логічним. Адже передні колеса — кермові, тож для стабільного входження в повороти вони мають краще зчеплення з дорогою. До того ж у більшості авто саме передній привід, тому, здається, що кращі шини мають стояти саме попереду, щоб уникнути пробуксовки, пише Автопілот.

    Але вся ця логіка — оманлива.

    Є третій, менш очевидний, але дуже важливий фактор: стабільність задньої осі. Під час гальмування або маневрів вага автомобіля зміщується вперед. У результаті передні колеса «притискаються» до дороги, а задні — навпаки, втрачають контакт із покриттям. І якщо задні шини ще й зношені, ситуація стає критичною. Задні колеса можуть почати ковзати — і автомобіль піде в занос. А занос — це те, з чим у більшості водіїв просто немає навичок боротися.

    Хтось може заперечити: а як же ABS і система стабілізації (ESP)? Так, вони дійсно допомагають. Але коли задні шини зношені, ці системи змушені спрацьовувати раніше і частіше. Це не лише збільшує гальмівний шлях, але й змушує ESP обмежувати потужність двигуна у поворотах, що погіршує керованість. Тому навіть за наявності сучасної електроніки — більш зношені шини краще ставити… на передню вісь, а кращі залишати ззаду.

    Цей момент чітко пояснюють у шведських автошколах — одних із найкращих у світі. Там водіїв не навчають «ловити» занос, їх навчають не доводити до нього. У навчальних центрах показують аварійні авто, звертаючи увагу на зношення шин, та демонструють навчальні фільми. Не дивно, що дороги Скандинавії — одні з найбезпечніших.

    Звісно, ідеальний варіант — це коли всі чотири шини зношуються рівномірно. Для цього потрібно регулярно проводити ротацію коліс — змінювати їхнє положення за певним графіком. Але якщо різниця вже є — пам’ятайте головне: кращі шини — назад, без варіантів. Це може врятувати не лише ваш автомобіль, а й життя.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    зношення шин

    Читайте також

    Як дотягнути до заправки “на нулі” та інші секрети, про які мовчать в автошколі

    11 Травня, 2025

    Експерт назвав 10 речей, які не можна залишати в автомобілі влітку

    11 Травня, 2025

    Дивна звичка: чому досвідчені водії іноді б’ють по шинах свого автомобіля

    11 Травня, 2025

    НОВЕ

    Як дотягнути до заправки “на нулі” та інші секрети, про які мовчать в автошколі

    11 Травня, 2025

    Експерт назвав 10 речей, які не можна залишати в автомобілі влітку

    11 Травня, 2025

    Дивна звичка: чому досвідчені водії іноді б’ють по шинах свого автомобіля

    11 Травня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.