Весняна зміна гуми здається простим ритуалом, але саме в цей момент найчастіше роблять помилки, які можуть обернутись неприємностями на дорозі. Навіть якщо ви не міняєте колеса самостійно, знати базові речі — корисно. Це допоможе оцінити, чи якісно виконано роботу на шиномонтажі, пише Автопілот.
Найпоширеніші помилки
1. Неправильна точка підйому домкратом
Піднімати автомобіль за середину порогу небезпечно — можна пошкодити метал або деформувати кузов. Для підйому одночасно двох коліс на одному боці краще використовувати два домкрати або підкатний домкрат з опорами, розміщеними ближче до коліс.
2. Бруд на посадковій поверхні диска
Якщо при монтажі не очистити диск і ступицю від бруду чи корозії, колесо не сяде рівно. Результат — биття, розхитування болтів і проблеми з керуванням. Поверхні потрібно не лише чистити, а й, за можливості, змащувати мідною пастою.
3. Секретні болти закручують гайковертом
Такий підхід — прямий шлях до пошкодження замкового механізму. Секретку варто затягувати лише вручну динамометричним ключем, і завжди останньою.
Поради, які заощадять ресурси
1. Використовуйте окремі комплекти дисків на літо і зиму
Це зменшує знос шин, спрощує сезонну заміну і дозволяє рідше проводити балансування. Для зими підійдуть дешевші сталеві диски, які не шкода під сніг та сіль.
2. Позначайте шини при знятті для правильної ротації
Сезонна ротація допоможе рівномірно зношувати протектор. Позначте кожне колесо (наприклад, ПП — переднє праве), щоб при наступній установці знати, куди його поставити.
3. Огляньте підвіску, поки колеса зняті
Це зручний момент для перевірки гальмівних дисків, пильовиків, важелів і амортизаторів. Наявність тріщин, слідів мастила чи деформацій — сигнал для діагностики.
4. Вибирайте правильний момент для заміни шин
Оптимальна температура для літньої гуми — стабільні +5…+7°C. Міняти шини раніше — шанс уникнути черг, але потрібно бути обережним при поверненні морозів. Пізніше — менше ризику, але більше зносу зимової гуми на теплому асфальті.
5. Куди ставити зношені шини — спірне питання
Деякі фахівці радять ставити зношені шини назад, щоб менше ризикувати при можливому розриві переднього колеса. Водночас у північних країнах вчать зношені шини ставити спереду, бо задній занос складніше контролювати. Вибір залежить від умов їзди та стану гуми — головне, щоб шини були без тріщин і деформацій.
Знання дрібниць допоможе уникнути проблем на дорозі й заощадить на ремонті. А ще — дасть впевненість, що ваш автомобіль готовий до сезону.