Звичка прогрівати двигун автомобіля перед поїздкою глибоко вкоренилася серед багатьох водіїв, однак сучасні технології та рекомендації фахівців вказують на те, що деякі поширені методи не лише неефективні, але й можуть завдати шкоди силовому агрегату, призводячи до несподіваних та значних витрат на ремонт у майбутньому. Про це розповідає Автопілот.
Попри поширену думку, тривале прогрівання автомобіля на холостих обертах не приносить користі сучасному двигуну. Навпаки, в’язка холодна олива не забезпечує належного змащення, а неповне згоряння паливної суміші сприяє утворенню нагару, що скорочує термін служби агрегату. Фахівці рекомендують починати рух вже через півхвилини-хвилину після запуску, даючи змогу навантаженню зростати поступово.
Іншою поширеною помилкою є різкий старт одразу після короткого прогріву. У цей період оливний насос ще не вийшов на повну потужність, і важливі деталі двигуна відчувають дефіцит мастила. Для оптимальної адаптації поршневої групи та підшипників до навантажень перші 5-7 кілометрів слід рухатися плавно, підтримуючи оберти двигуна в межах 2000-2500.

Ігнорування температурних умов також є помилкою. Влітку, хоча олива не густіє так сильно, як взимку, щадний старт все одно важливий для запобігання перегріву. Взимку ж занадто короткий прогрів може призвести до замерзання конденсату у вихлопній системі. Оптимальним підходом є регулювання часу прогріву залежно від пори року, збільшуючи його на 1-2 хвилини взимку та мінімізуючи влітку.
Головний принцип полягає в балансі між дбайливим запуском та помірною експлуатацією, адже двигун ефективніше прогрівається під час руху, а не на стоянці. Скорочення часу холостої роботи та уникнення різких маневрів на початку поїздки допоможуть заощадити не лише пальне, але й кошти на потенційний ремонт.
Раніше водіям назвали дві “шкідливі звички”, які збільшують витрату палива.