Відомий американський автомеханік Скотті Кілмер звернувся до водіїв із наполегливим закликом своєчасно «замінювати» один із найважливіших компонентів автомобіля, особливо якщо йдеться про вживані машини. Експерт попереджає, що встановлення абсолютно нових шин є критично необхідним, щойно протектор починає помітно зношуватися, інформує Автопілот з посиланням на Express.co.uk.

Протектор шини — це не просто візерунок на гумі. Його рельєфна поверхня з канавками забезпечує прямий контакт з дорогою, відіграючи ключову роль у безпеці. Головне завдання протектора — гарантувати надійне зчеплення та керованість, а під час дощу — ефективно відводити воду з-під плями контакту. З часом глибина канавок зменшується, що робить шину менш ефективною і потенційно смертельно небезпечною на мокрому покритті.

У заголовку одного з відео, опублікованих на його каналі, Скотті підкреслив, що водії повинні міняти шини «негайно», якщо помітили значне зношення протектора. Це не рекомендація, а вимога безпеки.

Розповідаючи у ролику, механік навів простий та зрозумілий приклад: «Ви коли-небудь помічали, що дрег-рейсингові автомобілі мають широкі гладкі шини, так звані сліки? Велика пляма контакту гуми з асфальтом дозволяє їм максимально швидко прискорюватися. Але така шина без протектора під час дощу стає абсолютно марною і ковзає, як на ковзанці. Так само і з вашим автомобілем: якщо протектор майже стерся, на сухій дорозі ви можете не відчути проблем, але на мокрій машина втратить керованість».

Кілмер закликає водіїв регулярно проводити візуальний огляд. «Час від часу подивіться на протектор ваших шин, — радить він, — і переконайтеся, що його глибина все ще достатня, як на цій покришці». Інші користувачі в коментарях підтримали механіка, поділившись своїм досвідом. Деякі зазначили, що міняють гуму, коли вона зношується «до корду», що є вже критичною межею. Інші порадили використовувати простий метод перевірки за допомогою монети: якщо зовнішнє кільце видно над протектором, шини час замінити.

Нехтування цим правилом може призвести не лише до трагедії, а й до серйозних фінансових втрат. За даними британської автомобільної асоціації The RAC, водії можуть бути оштрафовані на суму до 2500 фунтів стерлінгів та отримати три штрафні бали за кожну шину, що не відповідає нормам. Це означає, що поїздка на чотирьох «лисих» шинах може коштувати водієві не тільки 10 000 фунтів, а й позбавлення водійських прав.

У Великобританії та більшості країн Європи мінімально допустима глибина протектора для легкових автомобілів становить 1,6 мм по всій центральній три чверті ширини шини. Ця вимога повинна виконуватися по всьому колу покришки. Недостатня глибина протектора є однією з найпоширеніших причин непроходження технічного огляду, що є ще одним серйозним попередженням для автовласників.

Отже, регулярна перевірка стану шин — це не просто формальність, а фундаментальний аспект обслуговування автомобіля. Від глибини протектора безпосередньо залежить ваша безпека та безпека інших учасників дорожнього руху, особливо в мінливих погодних умовах. Не чекайте на попереджувальні сигнали від долі чи поліції — дійте на випередження.

Exit mobile version