Багато водіїв, особливо при паркуванні на схилі, свідомо залишають автомобіль з вивернутими колесами. Ця техніка вважається додатковим заходом безпеки, що може врятувати від неприємностей. Проте на автомобільних форумах не вщухають суперечки: чи не шкодить такий спосіб підвісці та системі кермового керування? Розбираємось, що з цього правда, а що — поширений міф, інформує Автопілот з посиланням на Auto Świat.
Головний аргумент на користь такого паркування — безпека. Уявіть ситуацію: ви залишаєте авто на вулиці з ухилом, а стоянкове гальмо раптово відмовляє. Якщо колеса стоять прямо, машина просто покотиться вниз, створюючи аварійну ситуацію. Якщо ж передні колеса вивернуті в бік бордюру, то при початку руху автомобіль одразу впреться в нього шиною. Бордюр спрацює як надійний упор, що заблокує подальший рух і вбереже від зіткнення з іншими транспортними засобами чи перешкодами.
Саме ця проста логіка робить такий метод надзвичайно ефективним. Рекомендується вивертати колеса саме в бік тротуару, щоб підсилити ефект блокування. Це особливо актуально для автомобілів з механічною коробкою передач, де водії іноді забувають залишити машину на передачі, покладаючись лише на «ручник».
Але що ж із потенційною шкодою? Найбільше побоювань викликає можливий прискорений знос елементів підвіски, таких як важелі, та деталей системи кермового керування, зокрема насоса гідропідсилювача. Деякі водії переконані, що тривале перебування коліс у неприродному, вивернутому положенні створює надлишкове навантаження на ці компоненти, що може призвести до дорогого ремонту.
Однак фахівці спростовують ці побоювання. Експерти пояснюють, що будь-яке положення коліс, у тому числі й максимальний їх виворіт, є робочим для підвіски. Усі її елементи спроєктовані таким чином, щоб витримувати навантаження під різними кутами під час руху, тому статичне положення на парковці не може завдати їм значної шкоди. Навіть якщо такий вплив і існує, він буде настільки мінімальним, що розтягнеться на довгі роки експлуатації.
Щодо гідропідсилювача керма (ГПК), то тут усе ще простіше. Насос ГПК працює лише тоді, коли працює двигун автомобіля. Як тільки ви вимикаєте запалювання, насос припиняє качати рідину, і тиск у системі зникає. Відповідно, залишене у будь-якому положенні кермо на заглушеному авто ніяк не впливає на ресурс насоса чи інших компонентів системи.
Підсумовуючи, можна впевнено сказати, що паркування з вивернутими в бік бордюру колесами — це корисний і дієвий спосіб підвищити безпеку вашого автомобіля, особливо на ділянках з ухилом. Побоювання щодо прискореного зносу підвіски чи кермового керування є безпідставними, адже ці системи розраховані на значно більші динамічні навантаження під час руху.
Читайте також, чому не можна сідати за кермо після їжі.