Досі вважаєте, що руки на кермі в позиції «10 і 2» — це стандарт безпеки? Настав час переглянути цю звичку. Колись вона була логічною, коли кермо справді потребувало фізичних зусиль. Але сучасні авто і технології перетворили цей «еталон» на потенційно небезпечну помилку, пише Автопілот.
Що не так із положенням «10 і 2»
У більшості сучасних машин є подушки безпеки. При аварії вони розкриваються з шаленою швидкістю й силою. Якщо руки розташовані високо, саме вони першими потрапляють під удар — із ризиком переломів, вивихів і навіть травм обличчя. Це не вигадка, а реальні випадки з практики аварій.
До того ж, сучасне кермове управління стало значно легшим завдяки гідропідсилювачам та електроніці. Немає потреби «виборювати» кожен поворот. Оптимальне положення рук сьогодні — «на 9 і 3» або навіть «на 8 і 4». Це гарантує кращу реакцію, маневреність і знижує ризик травм.
Положення рук «на 10 і 2» створює ілюзію контролю. Але коли трапляється щось несподіване, водій витрачає дорогоцінні секунди на зміну хвата. А це критично в екстреній ситуації.
Натомість руки нижче дають змогу одразу й точно діяти — без зайвих рухів і втрати контролю.
Багатьох досі вчать «по класиці», не враховуючи, що конструкція авто змінилася. Але технології розвиваються швидше за навчальні програми. Тому варто довіряти не лише досвіду, а й сучасним знанням з безпеки.
Звикайте тримати руки трохи нижче — на «9 і 3». Лікті мають бути злегка зігнуті, плечі — розслаблені. Ви відразу відчуєте кращу стабільність і контроль над машиною, особливо на поворотах або в стресових ситуаціях.
Сучасне водіння — це не сила, а точність. І ваше життя може залежати не від того, як вас навчили, а від того, як швидко ви адаптуєтесь до нових умов.