Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Чому олива може потрапляти у повітряний фільтр: головні причини
    Поради водіям

    Чому олива може потрапляти у повітряний фільтр: головні причини

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко19 Липня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Jalopnik

    Заміна повітряного фільтра є стандартною процедурою технічного обслуговування для більшості автомобілів. Зазвичай при огляді старого фільтра можна побачити пил, бруд та різноманітне сміття, але виявлення масляних плям може стати справжнім тривожним сигналом. Якщо ви не їздите планетою, де з неба падають вуглеводневі дощі, найбільш імовірний шлях потрапляння масла у повітряний фільтр — з вашого власного двигуна, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    Присутність масла на фільтруючому елементі свідчить про те, що певні компоненти силового агрегату не виконують свою функцію належним чином, і мастило опиняється там, де його бути не повинно. У переважній більшості випадків проблема пов’язана з несправністю системи вентиляції картера. Надмірна кількість масла на фільтрі швидко забиває його мікроскопічні пори, які призначені для пропускання повітря. Це призводить до порушення процесу згоряння паливно-повітряної суміші.

    Не варто забувати, що двигун внутрішнього згоряння генерує потужність шляхом спалювання палива, а цей процес неможливий без кисню. Мотор, який буквально «задихається» через брак повітря, демонструватиме серйозні проблеми з ефективністю та продуктивністю. Однак це може бути найменшою з ваших турбот, якщо першопричина появи масла залишається без уваги.

    Найчастішим винуватцем у цій ситуації є клапан системи примусової вентиляції картера, відомий як клапан PCV (Positive Crankcase Ventilation). В анатомії типового двигуна картер — це нижня частина блоку циліндрів, де колінчастий вал перетворює зворотно-поступальний рух поршнів в обертальний, що приводить у рух колеса. Для забезпечення плавного функціонування всіх цих рухомих частин потрібна велика кількість мастила, що циркулює під тиском.

    Під час роботи двигуна в картері неминуче створюється надлишковий тиск через прорив відпрацьованих газів повз поршневі кільця. Завдання клапана PCV — стравлювати цей тиск, направляючи гази назад у впускний колектор для допалювання. Якщо тиск стає настільки високим, що клапан не справляється, він починає пропускати не тільки гази, а й масляну пару. Ця пара рухається по системі впуску і врешті-решт осідає та конденсується на повітряному фільтрі.

    Існує кілька причин, що можуть призвести до збою в роботі системи PCV. Однією з головних є знос або пошкодження поршневих кілець. Вони повинні створювати щільне ущільнення між поршнем і стінкою циліндра, але з часом їхня ефективність знижується. Це призводить до надмірного прориву газів (так званого blow-by), що перевантажує систему вентиляції. В результаті масло виштовхується у впуск і потрапляє на фільтр.

    Іншою причиною може бути засмічення масляних каналів у двигуні шламом, що обмежує циркуляцію мастила. Коли маслу нікуди діватися, тиск у системі зростає, і воно знову ж таки може бути витіснене через клапан PCV. Зрозуміло, аналогічна проблема виникне, якщо несправним є сам клапан. Однією з ознак несправності PCV може бути синювато-білий дим з вихлопної труби, що свідчить про згоряння масла.

    Наостанок варто згадати один виняток: масло на повітряному фільтрі може бути нормою для певних високопродуктивних фільтрів нульового опору. Вони мають більші пори для кращого потоку повітря, а спеціальне масляне просочення використовується для ефективного уловлювання дрібних частинок бруду та пилу. В усіх інших випадках масло на фільтрі — це привід для негайної діагностики.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    вентиляція картера діагностика двигуна клапан PCV масло в повітряному фільтрі поршневі кільця синій дим з вихлопної тиск масла в двигуні

    Читайте також

    Цей наліт під капотом може свідчити про серйозну проблему

    20 Липня, 2025

    Чи можна заряджати акумулятор, не відключаючи його від авто

    19 Липня, 2025

    Водіїв в Україні масово штрафують за відсутність обов’язкового предмета в авто

    19 Липня, 2025

    НОВЕ

    Цей наліт під капотом може свідчити про серйозну проблему

    20 Липня, 2025

    У мережі показали найстаріший двигун, який досі випускається

    19 Липня, 2025

    Стало відомо, скільки проїжджає нова Tesla Model 3+ на одному заряді

    19 Липня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.