Здавалося б, цілком логічно сховати свій автомобіль від палючого літнього сонця під розлогим деревом. Проте, досвідчені водії добре знають, що такий вибір місця для паркування може обернутися значними фінансовими витратами на ремонт. Справа не лише в пташиному посліді, який, хоч і неприємний, є лише вершиною айсберга. Справжні небезпеки ховаються в деталях, які не завжди помітні з першого погляду, розповідає Автопілот.
Однією з таких прихованих загроз є смола, сік та ефірні олії, які дерева виділяють у спеку. Ці речовини крапають на кузов та скло, в’їдаючись у фарбу та залишаючи стійкі плями, видалити які можна лише за допомогою полірування. Особливо активними в цьому плані є хвойні породи: сосни та ялинки “плачуть” навіть уночі, а їхні голки можуть забивати дренажні отвори під капотом, що призводить до накопичення вологи та подальшої корозії.
Ще одна проблема, що виникає при паркуванні під деревом, – це мікротріщини від перепадів температур. Листя створює ілюзію прохолоди, але повітря під деревом може прогріватися сильніше через відсутність вентиляції. В результаті, кузов машини нагрівається нерівномірно: ділянки під тінню та на сонці розширюються по-різному, що призводить до деформації лакофарбового покриття. Якщо у вашому автомобілі чорний салон, у таких умовах він перетворюється на справжню піч: навіть за +30°C на вулиці температура всередині може досягати +50°C. Це призводить до виділення токсичних випарів з пластикових панелей та прискореного виходу з ладу електроніки.

Але головна загроза, яку приховує тінь дерева, – це сухі гілки. У спеку деревина втрачає вологу і стає крихкою. Раптовий порив вітру або навіть падіння важкої шишки можуть обрушити сучок вагою 5-10 кілограмів на дах чи скло вашого автомобіля. На жаль, у таких випадках страхові компанії часто відмовляють у виплатах за пошкодження, класифікуючи їх як “непереборну силу”. Ремонт розбитого лобового скла обійдеться досить дорого, а вм’ятина на даху вимагатиме дорогої виправки.
Що ж робити, якщо тінистих місць немає? Щоб уникнути цих ризиків, використовуйте світловідбиваючі шторки на склі та накривайте капот спеціальним чохлом. Також намагайтеся паркуватися так, щоб сонце потрапляло на лобове скло – тоді ультрафіолет не нагріватиме салон через бічні вікна. Після поїздки, особливо в спеку, не мийте кузов відразу: різке охолодження фарби може спровокувати мікротріщини. Зачекайте, доки метал охолоне до вуличної температури. Дотримання цих простих правил допоможе зберегти бездоганний зовнішній вигляд вашого автомобіля та значно скоротить витрати на його обслуговування.
Раніше Автопілот розповів, з чого насправді правильно починати мити машину на автомийці самообслуговування: з піни чи води.