Багатьом водіям ідея збільшення інтервалу заміни оливи до 16 000 кілометрів здається привабливою: менше візитів до автосервісу, економія коштів та часу. На перший погляд, це звучить як зручне рішення. Проте, автоексперти з Motorbiscuit категорично не рекомендують такий підхід, стверджуючи, що для більшості автовласників у 2025 році ці тривалі інтервали заміни оливи є скоріше мріями, ніж відповідальним обслуговуванням, і можуть коштувати дуже дорого у довгостроковій перспективі, розповідає Автопілот.

Багато автовиробників дійсно рекламують подовжені інтервали заміни оливи, особливо для новіших моделей, які використовують синтетичну оливу. І це правда, що синтетична олива служить довше за звичайні суміші. Однак реальні умови водіння рідко збігаються з ідеальними випробувальними умовами, на яких базуються ці рекомендовані інтервали. Щоденне водіння майже завжди включає короткі поїздки, рух у режимі “старт-стоп” у заторах, тривалу роботу на холостому ходу та значні перепади температури навколишнього середовища. Усе це створює надмірне навантаження на оливу, прискорюючи її деградацію значно швидше, ніж ви можете собі уявити.

Дейв Белл, досвідчений технік і власник автомайстерні в Сентрвіллі, штат Юта, з жахом спостерігає, як двигуни засмічуються шламом при пробігу менше 160 000 кілометрів, і все це через те, що власники надто рідко замінювали оливу. Важливо розуміти, що моторна олива не просто змащує рухомі частини двигуна. Вона виконує критично важливі функції: очищає внутрішні компоненти від відкладень, охолоджує двигун та захищає його від зносу. Але з часом олива руйнується, втрачає свої властивості та накопичує забруднення. Якщо її не замінювати вчасно, вона перетворюється на небезпечний шлам, який може закупорювати життєво важливі канали, позбавляти двигун необхідного змащення та призводити до передчасного зносу дорогих компонентів. Крім того, шлам створює додаткове навантаження на масляний насос та елементи газорозподільного механізму, ремонт яких є вкрай дорогим.

Якщо оливу не замінювати вчасно, вона перетворюється на небезпечний шлам, який може закупорювати життєво важливі канали, позбавляти двигун необхідного змащення та призводити до передчасного зносу дорогих компонентів

Навіть якщо виробники стверджують, що 16 000 км є допустимим інтервалом, багато посібників з експлуатації, написаних дрібним шрифтом, також містять окремий графік заміни оливи для “важких умов експлуатації”. Якщо ви регулярно їздите запиленими дорогами, за екстремальних температур (коли стовпчик термометра часто перевищує +32°C або опускається нижче нуля), або постійно стоїте в заторах, то вітаємо – ваш автомобіль експлуатується у “важких умовах”. У таких випадках виробники зазвичай рекомендують проводити заміну оливи кожні 8 000 – 12 000 кілометрів.

Також недостатньо проводити повну перевірку безпеки та надійності автомобіля лише раз на рік. Водії, які замінюють оливу так рідко, ризикують їздити на зношених та поламаних компонентах. Більшість якісних сервісних центрів під час заміни оливи проводять ретельний огляд автомобіля, що дозволяє виявити потенційні проблеми на ранній стадії. Це особливо актуально після закінчення гарантійного терміну автомобіля. Без регулярних перевірок ви можете несвідомо експлуатувати свій автомобіль з критично зношеними гальмівними колодками, рульовими тягами з надмірним люфтом або ослабленими підшипниками коліс, що може призвести до небезпечних ситуацій на дорозі та значно дорожчого ремонту.

Сучасні двигуни є надзвичайно точними та складними, а їхня заміна коштує дорожче, ніж будь-коли. Пропуск заміни оливи, що коштує близько 2000-4000 грн, зараз може обернутися дисятками тисяч гривень на ремонт у майбутньому. Ви навіть ризикуєте повністю “вбити” двигун, якщо надто довго ігноруватимете заміну, враховуючи захмарну вартість його заміни у наші дні. Крім того, з тенденцією до використання менших двигунів з турбонаддувом, потреба в чистій, високоякісній оливі стає ще більш критичною. Турбіни обертаються зі швидкістю понад 100 000 обертів на хвилину і повністю залежать від свіжої оливи для належної роботи та довговічності.

Отже, хоча 16 000 кілометрів між замінами оливи може виглядати привабливо “на папері”, реальне водіння розповідає іншу історію. Якщо ваш автомобіль використовує повністю синтетичну оливу, намагайтеся дотримуватися інтервалу в 8 000 – 12 000 кілометрів. Якщо ж ви використовуєте інші типи олив, відвідуйте майстерню для заміни оливи кожні 5 000 кілометрів. Уявіть це як щоденне чищення зубів: ви ж не пропускаєте його тиждень, лише тому, що ваша зубна паста високотехнологічна. Ваш двигун заслуговує на такий самий здоровий глузд та турботу.

Раніше Автопілот назвав вік, коли автомобіль втрачає до 85% вартості.

Exit mobile version