Багато водіїв, прагнучи заощадити пальне в умовах зростання цін, розглядають ідею перемикання на нейтральну передачу під час спуску з пагорба. Теоретично це здається логічним: двигун не працює активно, тож і паливо не має споживатися. Проте експерти SlashGear застерігають, що на практиці ця стратегія не тільки не допомагає, а й може завдати шкоди автомобілю та навіть створити небезпечну ситуацію на дорозі, інформує Автопілот.

Насправді, як для автомобілів з механічною, так і з автоматичною коробкою передач, рух накатом на нейтральній передачі під ухил споживатиме більше палива, ніж рух накатом із увімкненою передачею. Коли автомобіль спускається з пагорба на передачі, паливна система двигуна за допомогою електронного модуля керування розпізнає відсутність потреби в додатковому впорскуванні палива і фактично припиняє його подачу. Натомість, при перемиканні на нейтральну передачу двигун залишається в режимі холостого ходу. У цьому режимі система впорскування палива продовжує подавати бензин для підтримання стабільних обертів двигуна. Кількість палива, що витрачається на холостому ходу, залежить від розміру двигуна: згідно з дослідженням Міністерства енергетики США від 2015 року, компактні автомобілі споживають від 0,38 до 0,76 літра палива на годину, тоді як більші транспортні засоби, як-от міські автобуси, можуть споживати майже 3,79 літра за годину.

Крім збільшення витрат палива, рух накатом на нейтральній передачі є небезпечним. Автомобіль не так добре керується, коли двигун відключений від трансмісії, що зменшує контроль над кермом. Уявіть ситуацію, коли на швидкісній трасі несподівано виникає перешкода, наприклад, тварина вибігає на дорогу. У нейтральному положенні ви, швидше за все, не матимете достатньої реакції та потужності для маневру, щоб уникнути зіткнення, що може призвести до серйозних наслідків для вас та ваших пасажирів.

Насправді, як для автомобілів з механічною, так і з автоматичною коробкою передач, рух накатом на нейтральній передачі під ухил споживатиме більше палива, ніж рух накатом із увімкненою передачею

Отже, замість того, щоб ризикувати та неефективно витрачати пальне, існують перевірені та безпечні способи підвищити паливну ефективність автомобіля. Один із найпростіших – це підтримувати належний тиск у шинах. Компанія Mobil стверджує, що тиск у шинах, нижчий за рекомендований на приблизно 0,7 атмосфери (або 70 кПа), може знизити економію палива на 10%.

Ще один ефективний спосіб – це підтримка стабільної швидкості на автомагістралі. Використання круїз-контролю (за сприятливої погоди) або просто рівномірна їзда зменшує навантаження на двигун і, відповідно, споживання палива. Важливо також уникати як надто швидкої, так і надто повільної їзди. Міністерство енергетики зазначає, що “золоті зони” швидкості для найкращої економії палива становлять близько 88 кілометрів на годину.

Нарешті, маловідомий, але ефективний спосіб заощадити пальне на високій швидкості – це їзда з увімкненим кондиціонером, а не з відкритими вікнами. Хоча це може здатися контрінтуїтивним, відкриті вікна під час руху на високій швидкості створюють додатковий аеродинамічний опір, що знижує паливну ефективність.

Раніше Автопілот розповів, що станеться з автомобілем, якщо продовжити рух після загоряння індикатора низького рівня палива.

Exit mobile version