Колись перше, чого навчали водіїв-початківців, — це необхідності прогрівати двигун перед поїздкою. Вважалося, що це дозволяє мастилу рівномірно розподілитися по всіх компонентах, забезпечуючи їх ефективну та плавну роботу. Ця практика була особливо актуальною для старих карбюраторних автомобілів, проте технологічний прогрес та сучасні мастильні матеріали практично звели нанівець потребу в такому ритуалі для бензинових двигунів, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Але якщо сучасним бензиновим авто прогрів більше не потрібен, чи поширюється це правило на гібридні силові установки? Експерти одностайні: гібридні автомобілі не вимагають спеціального часу на прогрів. Достатньо просто пристебнути ремінь безпеки й рушати. Ба більше, робота гібрида на холостому ходу може насправді знизити його ефективність і спожити цінну енергію, яка й допомагає цим авто досягати вражаючої економії пального. Тих кількох секунд, що потрібні водієві для підготовки до поїздки, цілком вистачає, щоб мастило дісталося всіх ключових вузлів двигуна.
Єдиний випадок, коли може виникнути потреба дати гібриду трохи часу перед стартом, — це експлуатація в умовах екстремально низьких температур. Головна причина полягає в тому, що ефективність акумуляторної батареї помітно знижується на морозі. Втім, сучасні гібриди оснащені передовими системами керування двигуном та ізольованими акумуляторними блоками, які допомагають довести батарею до оптимальної робочої температури або безпосередньо перед поїздкою, або невдовзі після її початку. Також варто забути про старий метод закривання решітки радіатора для прискорення прогріву — це може заблокувати потік повітря та погіршити ефективність системи охолодження.
Гібридні автомобілі є одними з найефективніших на ринку, і їх часто обирають водії, що прагнуть максимальної економії. Однак у дуже холодну погоду їхня продуктивність дещо падає. Саме тому існують рекомендації для власників гібридів, що підключаються до мережі (PHEV): прогрівати салон, поки автомобіль ще підключений до зарядної станції. Це дозволяє використовувати енергію з мережі, а не з власної батареї, зберігаючи запас ходу.
Ще одна корисна порада — активно використовувати підігрів сидінь та керма, якщо ваша комплектація це дозволяє. Ці функції споживають значно менше енергії, ніж система опалення всього салону. Виробники також радять заряджати плагін-гібриди одразу після поїздки, бажано на критій парковці або в гаражі, щоб підвищити ефективність процесу зарядки в холоді. Деякі сучасні моделі навіть оснащені системами термоменеджменту, які заздалегідь підігрівають батарею та салон для максимізації запасу ходу та ефективності.
Отже, ключовий висновок простий: гібридні автомобілі не потребують традиційного прогріву двигуна. Проте в екстремальних зимових умовах попередній підігрів салону та батареї від зовнішнього джерела живлення може бути корисним для збереження комфорту та максимального запасу ходу.
