Влітку грозові фронти стають звичним явищем для України, несучи з собою не лише освіжаючі зливи, а й реальну небезпеку у вигляді блискавок. Багато водіїв переконані, що салон автомобіля є найнадійнішим сховком під час грози, але чи так це насправді? Розглянемо поширені міфи та реальні факти про безпеку в машині під час негоди, інформує Автопілот з посиланням на Авто bigmir)net.

Основний аргумент на користь безпеки в авто — це так звана «клітка Фарадея». В теорії, металевий кузов має рівномірно розподіляти електричний розряд по своїй поверхні, захищаючи все, що знаходиться всередині. Частково це правда, і металевий корпус дійсно може відвести значну частину заряду в землю. Проте, автомобіль не є ідеальною кліткою Фарадея. Простий доказ цьому — ваш мобільний телефон, який продовжує ловити сигнал у салоні, що було б неможливо в герметичній металевій оболонці.

Сучасні автомобілі дедалі частіше оснащуються елементами, що порушують цілісність металевого «кокона». Панорамні скляні дахи, люки, а також деталі кузова з пластику чи вуглепластику створюють слабкі місця. Через них електричний розряд може легше проникнути всередину, наражаючи на небезпеку пасажирів та бортову електроніку. Тому рівень захисту в сучасному авто може бути значно нижчим, ніж у старих моделей із суцільнометалевим кузовом.

Ще один популярний міф стосується гумових шин, які нібито ізолюють машину від землі, не даючи блискавці «замкнути» ланцюг. На жаль, це хибне уявлення. Напруга та потужність блискавки настільки колосальні, що кілька сантиметрів гуми не є для неї серйозною перешкодою. Розряд легко проходить через шини, часто розриваючи їх і залишаючи автомобіль знерухомленим. Основний захист забезпечує саме металевий корпус, а не колеса.

Що ж відбувається насправді, коли блискавка влучає в автомобіль? Електричний струм проходить по зовнішній металевій оболонці до землі. Цей процес може мати руйнівні наслідки. Найчастіше страждає електросистема: бортовий комп’ютер, запобіжники, акумулятор та інша чутлива електроніка можуть повністю вийти з ладу. Ремонт таких пошкоджень може бути надзвичайно дорогим, а іноді й економічно недоцільним.

На кузові автомобіля в місці входу та виходу розряду залишаються помітні сліди — пропалені плями на фарбі та металі. Зовнішні елементи, такі як антени, можуть бути просто знищені. Хоча пряма загроза життю людей усередині закритого металевого автомобіля нижча, ніж на відкритій місцевості, ризик ураження через дотик до металевих деталей салону залишається.

Найбільша небезпека під час грози чатує на водіїв транспортних засобів без замкнутого металевого каркаса. Мотоцикли, скутери, квадроцикли та велосипеди не надають жодного захисту. Перебувати на них під час грози — це фактично те саме, що стояти посеред поля. Водії кабріолетів, навіть із піднятим м’яким дахом, також перебувають у зоні високого ризику.

Щоб мінімізувати ризики, важливо дотримуватися простих правил. Якщо гроза застала вас у дорозі, найкращим рішенням буде зупинитися. Знайдіть безпечне місце на узбіччі, подалі від високих дерев, ліній електропередач та металевих конструкцій, які можуть притягувати блискавку. Як повідомляють експерти, паркування на відкритій низині є найбезпечнішим варіантом.

Після зупинки заглушіть двигун, щільно закрийте всі вікна, люк та двері, щоб створити максимально замкнутий простір. Опустіть або зніміть радіоантену, якщо це можливо. Усередині салону намагайтеся не торкатися металевих елементів: ручок дверей, керма, важеля перемикання передач та будь-яких металевих панелей. Тримайте руки на колінах і просто перечекайте, доки гроза не вщухне.

Отже, хоча автомобіль і надає певний рівень захисту від удару блискавки, він не є абсолютно безпечним притулком. Його ефективність залежить від конструкції кузова та дотримання водієм правил поведінки. Пам’ятайте, що найкращий захист — це обережність та уникнення поїздок під час сильної грози.

Exit mobile version