Попередження про потенційно катастрофічну проблему з одним із найпопулярніших двигунів Ford. Йдеться про 1,0-літровий агрегат EcoBoost, який може приховувати серйозний конструктивний недолік. Експерти застерігають, що проблема стосується переважно вживаних автомобілів, таких як Ford Focus та Fiesta, випущених до 2019 року, і може призвести до повного виходу двигуна з ладу, інформує Автопілот з посиланням на Express.co.uk.
Власник популярного YouTube-каналу, присвяченого автомобілям, назвав одну з версій цього двигуна чи не найгіршою на ринку. За його словами, які підтверджують і інші автомобільні експерти, він особисто зіткнувся з безліччю випадків, коли власникам доводилося повністю міняти силовий агрегат, що ставало для них справжнім фінансовим ударом. Особливе занепокоєння викликає рання модифікація двигуна, відома під внутрішнім кодом “Fox”.
Корінь проблеми полягає в унікальній, але, як виявилося, ризикованій конструкції. У двигуні EcoBoost використовується гумовий ремінь газорозподільного механізму (ГРМ), який занурений безпосередньо в моторне мастило. Інженери називають таку систему “мокрим ременем”. З часом та під впливом високих температур і агресивного середовища мастила, гума починає руйнуватися та розпадатися на дрібні частинки.
Ці фрагменти гуми потрапляють у систему змащення. Вони забивають масляні канали та сітку маслоприймача, що призводить до критичного зниження тиску мастила в системі. Цей стан, відомий як масляне голодування, є смертельним для будь-якого двигуна внутрішнього згоряння. Без належного змащення рухомі частини, такі як колінвал, поршні та турбокомпресор, швидко зношуються і виходять з ладу.
Наслідки для автовласників виявляються катастрофічними. Ремонт або повна заміна двигуна є однією з найдорожчих процедур в обслуговуванні автомобіля. Багато людей, які придбали вживаний автомобіль з таким двигуном, навіть не підозрюють про ризик, поки не стає занадто пізно. Експерт підкреслює, що бачив безліч клієнтів, які були змушені викласти величезні суми за ремонт машин, якими вони володіли зовсім недовго.
Інформацію про ненадійність підтверджують і фахівці. Згідно з даними авторитетних механіків, літровий двигун EcoBoost має й інші слабкі місця. Зокрема, моделі, випущені в період з 2011 по 2014 рік, часто страждали від витоків охолоджувальної рідини, що призводило до перегріву та, в деяких випадках, до тріщин у блоці циліндрів. Також фіксувалися проблеми з виходом з ладу турбокомпресорів, що теж може бути пов’язано з недостатнім змащенням.
Щоб мінімізувати ризики, експерти наполегливо радять власникам автомобілів з двигуном EcoBoost приділяти максимальну увагу обслуговуванню. Ключовим фактором є часта та своєчасна заміна моторного мастила. Через високе навантаження турбонаддуву мастило в цих двигунах деградує швидше. Рекомендується використовувати виключно високоякісне синтетичне мастило, що відповідає специфікаціям Ford, і суворо дотримуватися, а краще навіть скорочувати, рекомендовані інтервали заміни.
Представники компанії Ford, у свою чергу, прокоментували ситуацію. Вони заявили, що впевнені в надійності технології EcoBoost за умови дотримання всіх встановлених рекомендацій з технічного обслуговування. Компанія готова розглядати кожен випадок окремо та надавати підтримку чи компенсацію клієнтам, які зіткнулися з проблемами двигуна, за умови наявності повної сервісної історії для автомобілів віком до десяти років та з пробігом менше 150 тисяч миль.