З 1 травня в Україні набув чинності закон, що зобов’язує додавати до бензину не менше 5% біоетанолу. Це — крок у напрямку євроінтеграції, проте, як показує практика, не всі автозаправки готові до таких змін. Частина з них намагається «пристосуватись» до нововведень самотужки — йдеться про використання звичайного технічного спирту, який може бути шкідливим для автомобілів, пише Автопілот.
Про це в інтерв’ю УНІАН заявив паливний експерт, засновник логістичної групи компаній «Прайм» Дмитро Льоушкін.
«Я не раджу нікому заправлятися на маленьких АЗС. Там майже на 100% немає якісного пального. Дуже велике питання, чим ви там зараз заправитеся», — зазначив експерт.
За словами Льоушкіна, великі мережеві АЗС завчасно уклали контракти та отримали сертифікований бензин E5 із 5% вмістом біоетанолу. У той час як менші, так звані «немережеві» заправки не мають таких можливостей і часто використовують звичайний спирт, щоб формально виконати закон.
«Ті, хто не встиг законтрактувати, просто додають спирт. А ті, хто продає звичайний бензин, уже ризикують штрафами», — каже Льоушкін.
Крім того, за його словами, державні органи вже почали перевірки на АЗС:
«Наскільки я розумію, зараз дали вказівки екологічній інспекції перевіряти. Вони перевіряють, виписують штрафи. Все це ще буде через суд проходити… До справжніх виплат, мабуть, дійде до кінця року».
Найближчими тижнями ситуація на ринку має стабілізуватися. Очікується, що сертифікований бензин E5 з’явиться у вільному продажу до кінця травня або початку червня. Проте експерт прогнозує цікавий нюанс:
«Усі будуть в межах закону, бо в законі зазначено не менше 5%, а вони додадуть, наприклад, 30%», — додає Льоушкін.
Це створює ризики для моторів: у звичайного спирту щільність вища, ніж у бензину, а невідповідність технологічним нормам може призвести до проблем у роботі двигуна, особливо в старих авто.
Поки ситуація не врегульована остаточно, Льоушкін радить:
«Заправляйтеся лише на перевірених мережевих АЗС — там хоча б є гарантії щодо якості пального».