При погляді на лобове скло автомобіля, мало хто замислюється над призначенням дрібних чорних крапок по краях, що часто утворюють суцільну смугу. Ці, на перший погляд, незначні деталі, мають важливі функції, які стосуються не лише естетики, а й безпеки та довговічності вашого автомобіля. Насправді, існує дві основні причини їхньої наявності, і вони пов’язані з технологією виробництва скла та забезпеченням комфорту водія, розповідає Автопілот.

Перша і, мабуть, найважливіша причина – це технологічний процес виготовлення лобового скла. Крапки та суцільна чорна смуга по периметру скла, що називається “фрит”, виконують кілька критичних функцій. Під час виробництва автомобільного скла, зовнішній шар, що контактує з металевим каркасом кузова, має бути міцно та рівномірно приклеєний. Склеювання відбувається за допомогою спеціального клею, який потребує оптимальної температури для застигання. Фрит, будучи керамічним покриттям, забезпечує ідеальні умови для цього процесу. Він створює шорстку поверхню, яка краще зчіплюється з клеєм, ніж гладке скло, забезпечуючи надійну фіксацію. Крім того, чорний колір фріту допомагає рівномірно розподіляти тепло під час нагрівання скла в печі для нанесення керамічного покриття, запобігаючи деформації та оптичним спотворенням, відомим як “лінзування”.

Щоб зменшити візуальне спотворення лобового скла, відоме як лінзування, яке виникає, коли суцільна чорна смуга нагрівається значно швидше, ніж лобове скло, спричиняючи оптичне спотворення прямих ліній, які здаються вигнутими або зігнутими всередину до центру, створюється “точкова матриця” або “напівтоновий” візерунок”. Розсіюючи та рівномірно розподіляючи тепло, ці “поступово занурюючі” чорні цятки допомагають зменшити це явище. Ця технологія дозволяє склу бути міцним і довговічним, витримуючи навантаження та забезпечуючи безпеку.

Друга причина пов’язана з захистом та комфортом водія. Чорний фрит також є важливим інструментом для підтримки структурної цілісності лобового скла. Фахівці наголошують, що прямі сонячні промені, особливо шкідливі ультрафіолетові, можуть пошкодити клеї та уретановий герметик, який утримує скло на місці. Цей герметик, що скріплює скло з рамою, є ключовим для безпеки, адже його пошкодження може призвести до розхитання лобового скла, створюючи серйозну загрозу безпеці.

“Чорний колір фриттів не є косметичним – він діє як екран, блокуючи шкідливі ультрафіолетові промені від потрапляння до уретанового герметика… Він також запобігає руйнуванню клею, надійно закріплюючи лобове скло. Крім того, фрит маскує сліди клею та інші елементи кріплення скла, надаючи автомобілю більш естетичного та завершеного вигляду”, – зазначив фахівець NuVision AutoGlass.

Ці дві прості, але критично важливі функції безпеки є причиною, чому водіям варто звертати увагу на стан своїх “фритів” та ремонтувати їх у разі будь-яких пошкоджень. Будь-яке відшарування фріту, таке як відшаровування або вицвітання, може погіршити адгезію лобового скла, ставлячи під загрозу його надійність. Однак, варто пам’ятати, що ремонт пошкодженої “фритти” може бути досить значним, а ціна, ймовірно, коливатиметься від 5 000 до 30 000 гривень, залежно від складності та моделі авто.

Отже, ці непомітні чорні цятки на лобовому склі – це не просто елемент дизайну, а продумане інженерне рішення, що забезпечує надійність, довговічність та безпеку вашого автомобіля в українських дорожніх умовах.

Раніше Автопілот розповів, чому автомобіль почав сіпатися після заправки: в усьому винен не поганий бензин.

Exit mobile version