Поява білого диму над Ватиканом зазвичай означає добрі новини, але коли такий самий дим йде з вихлопної труби вашого автомобіля — це привід для серйозного занепокоєння. Часто це є однією з найперших ознак тріщини в блоці циліндрів, проблеми, що може призвести до дорогого ремонту, аж до повної заміни двигуна, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
На щастя, у більшості випадків таку серйозну несправність можна попередити, оскільки її причини часто перебувають під контролем водія. Наприклад, якщо двигун регулярно перегрівається, метал блоку постійно розширюється і стискається. З часом такий цикл може призвести до появи мікротріщин. Іншими факторами ризику є надмірна вібрація, їзда по бездоріжжю, а також сильна детонація в двигуні. Звісно, навіть звичайний вік та знос можуть зрештою призвести до пошкодження блоку, але профілактичне обслуговування здатне значно зменшити ці ризики.
Іноді причиною можуть бути і виробничі дефекти, хоча з цим мало що можна зробити, окрім як звернутися з претензією до виробника. Проте, вчасне виявлення проблеми може суттєво заощадити ваші кошти та нерви, незалежно від її походження.

Може здатися, що крихітна тріщина у масивному металевому блоці не є чимось значним. Однак важливо розуміти, що блок двигуна — це не просто суцільний шматок металу. В ньому є вбудовані канали для циркуляції масла та охолоджуючої рідини, які є життєво важливими для роботи мотора. Якщо тріщина порушує цілісність цих каналів, рідини можуть почати витікати назовні або, що ще гірше, змішуватися одна з одною.
Саме тоді ви можете побачити той самий білий дим. Він виникає, коли антифриз потрапляє до камери згоряння і випаровується разом з вихлопними газами. Також він може з’явитись, якщо масло або антифриз витікають на гарячі частини двигуна і починають горіти. Варто уважно стежити за наявністю калюж під автомобілем після стоянки. Ще однією тривожною ознакою є поява білуватої рідини, схожої на збите молоко, під кришкою маслозаливної горловини або на щупі. Ця емульсія є сумішшю масла та антифризу.
До речі, про температуру: перегрів є не лише причиною тріщини в блоці, але й може бути її симптомом. Якщо ваш двигун раптово почав грітися за звичайних умов експлуатації, це може свідчити про наявність тріщини. Фактично, будь-яке раптове погіршення продуктивності двигуна — це вагомий привід для негайної діагностики.

Хоча тріщина в блоці циліндрів — це серйозна проблема, вона не завжди означає кінець для вашого двигуна. Залежно від розміру та розташування пошкодження, механіки можуть відремонтувати блок, іноді навіть без зварювання. Проте у складніших випадках може знадобитися зварювання або паяння, а повна заміна двигуна, що коштує чималих грошей, також не є виключенням.
Зважаючи на це, найкраща стратегія — профілактика. Підтримання правильної робочої температури двигуна допоможе уникнути екстремального розширення та стиснення металу. Для цього достатньо вчасно міняти масло та охолоджуючу рідину згідно з рекомендаціями виробника. Також, коли капот уже відкритий, не лінуйтеся проводити візуальний огляд шлангів та ременів, замінюючи їх за регламентом. Ці прості кроки допоможуть пом’якшити вплив віку на двигун.
Крім того, не варто змушувати автомобіль виконувати завдання, для яких він не призначений. Іншими словами, не їдьте на своєму седані на змагання з підкорення скель і не намагайтеся буксирувати величезний кемпер малолітражним хетчбеком. Підсумок простий: якщо ви хочете уникнути стресу, пов’язаного з тріщиною в блоці двигуна, не створюйте стресових умов для самого двигуна.