Швейцарський сайт E-Vignette разом з Інститутом безпеки Vias та Єврокомісією склав оновлений рейтинг водіїв у 21 країні Європи — і результати дещо здивували. Лідери рейтингу далеко не ті, кого зазвичай вважають «шаленими» на дорогах, пише Автопілот.
Латвія — абсолютний антирекордсмен
Перше місце у списку найнебезпечніших водіїв посіли латвійці. Їхній підсумковий бал — 75,8 зі 100 можливих. За словами аналітиків, такий результат зумовлений кількома факторами. По-перше, саме в Латвії зафіксовано найвищу смертність у ДТП — 75 летальних випадків на мільйон мешканців. По-друге, близько 71% латвійських водіїв визнають, що регулярно перевищують швидкість. І, по-третє, країна — друга після Фінляндії за рівнем використання мобільних телефонів під час водіння.
Австрія та Греція — теж у «червоній зоні»
Австрійці — на другому місці (73 бали). Тут проблеми пов’язані зі зростанням випадків водіння у стані алкогольного сп’яніння та за кермом у стані сильної втоми. Греція замкнула трійку «антилідерів»: 70 балів і найбільший відсоток водіїв, які не користуються ременями безпеки — 27,7%. Також у Греції одна з найвищих смертностей на дорогах — 61 загиблий на мільйон мешканців.
Найбезпечніші — британці та шведи
Найкращі показники продемонстрували британські водії. Лише 38% зізналися у перевищенні швидкості на трасах, а 12,5% сідали за кермо втомленими. У Великій Британії фіксується другий найнижчий рівень смертності в Європі — 25 смертей на мільйон людей. Найнижчий — у Швеції.
А що в Україні?
Попри те, що Україна не входить до рейтингу E-Vignette, статистика патрульної поліції за 2024 рік викликає тривогу, пише Новини Live. У ДТП загинуло 3202 українці, а ще понад 32 тисячі осіб отримали травми. Це більше, ніж у 2023 році: +5% по загиблих та +8,5% по травмованих.
Найчастіші причини фатальних ДТП в Україні:
- перевищення безпечної швидкості — 1770 загиблих;
- порушення правил маневрування — 490 смертей;
- перехід пішоходами у невстановлених місцях — 167 випадків.
Дослідження ще раз підтверджує: безпека на дорогах залежить не лише від ПДР, а й від культури водіння. Небезпека — не завжди там, де її очікують. Із появою рейтингів, які враховують поведінкові аспекти, як-от звичку користуватися телефоном чи ігнорування ременя безпеки, кожна країна має змогу оцінити свої слабкі місця і працювати над ними. Українським водіям — як і всім іншим — варто не чекати законів, а починати з особистої відповідальності.