З настанням холодів важливо розуміти, які типи двигунів потребують обов’язкового прогрівання перед початком руху. Експерти визначили кілька категорій моторів і дали рекомендації, які допоможуть продовжити термін їх служби.
Турбовані двигуни
Двигуни, оснащені однією або декількома турбінами, особливо чутливі до різких перепадів температур. Турбіна, яка охолоджується під час простою автомобіля, потребує прогрівання перед початком роботи. Ігнорування цього правила може призвести до прискореного зношення деталей.
Особливо це стосується двигунів старих поколінь, випущених у 70-х, 80-х і 90-х роках. Однак навіть сучасні турбомотори вимагають певного часу для підготовки перед експлуатацією в холодний сезон.
Мастило та його в’язкість
Тип моторної оливи відіграє важливу роль у потребі прогрівання. Мастила з високою в’язкістю (наприклад, мінеральні та напівсинтетичні) на морозі стають густими, що ускладнює їх циркуляцію. Тому автомобілі з такими оливами потребують ретельного прогрівання.
Для машин, де використовуються оливи з низькою в’язкістю (з індексами 0w20, 0w30, 5w30, 5w40), прогрівання також рекомендується, хоча й займає менше часу. Водночас варто пам’ятати, що такі оливи створюють тонший захисний шар, що може підвищити зношення деталей двигуна під високим навантаженням.
Нові автомобілі
Навіть якщо ваш автомобіль новий, не поспішайте одразу рушати після запуску. Експерти радять дати двигуну попрацювати на холостих обертах протягом 3–5 хвилин. Це забезпечить рівномірне прогрівання мотора та правильний розподіл мастила по всіх елементах.
Поради для водіїв
- Не форсуйте оберти. Після запуску двигуна уникайте підвищення обертів, особливо в перші хвилини роботи.
- Плануйте час на прогрівання. Враховуйте додатковий час у зимовий період, щоб не поспішати.
- Слідкуйте за станом мастила. Регулярно перевіряйте рівень і тип моторної оливи, особливо перед зимовими морозами.
Дотримання цих простих правил дозволить не лише забезпечити довговічність роботи двигуна, але й уникнути дорогого ремонту.
Читайте також: Ці 3 помилки під час прогрівання автомобіля «вбивають» двигун