Більшість пасажирів — і навіть деякі водії — впевнені, що ручки над дверима в машині потрібні для того, щоб «триматися в поворотах». Особливо, коли за кермом — людина, якій ви не довіряєте на всі сто. Можна влаштувати справжній театральний жест обурення: стиснути ручку і напружити обличчя — мовляв, «їдеш як навіжений». Але в реальності ці ручки мають зовсім інше призначення — і воно куди більш практичне, пише Автопілот.
Найперше: вони не призначені для утримання під час руху. У разі аварії чи різкого маневру, особливо при перекиданні авто, така спроба триматися може бути небезпечною — деталь салону може зажати пальці або пошкодити кисть. А для безпеки в авто взагалі-то є ремені та підголівники — їх більш ніж достатньо.
Реальна ж функція ручок — допомога при посадці й висадці. Особливо це стосується:
- високих машин, як-от позашляховиків чи пікапів, де потрібно буквально підтягнути себе до сидіння;
- низьких спортивних авто, в яких, навпаки, важко сісти без допомоги;
- літніх людей, вагітних чи тих, хто має обмеження у русі — для них така ручка дає додаткову опору.
У деяких моделях авто ручки встановлюються і з боку водія, але це скоріше виняток, ніж правило. У більшості випадків поручень відсутній, бо кермо вже виконує роль опори, а також з міркувань безпеки та ергономіки.
До речі, не в усіх автомобілях взагалі є ці ручки. Частина виробників навмисне прибирає їх, щоб зекономити простір у салоні або зменшити вартість моделі. В елітних авто ручки нерідко замінюють іншими елементами — на кшталт м’яких вставок або автоматичних систем допомоги при посадці.
Отже, наступного разу, сідаючи в авто, згадайте: ручка над дверима — це не страхувальна дуга, а звичайна зручність. І триматися за неї на повороті не варто — ні з міркувань безпеки, ні з поваги до водія.