Сучасні автомобілі все частіше обладнані системою Start-Stop, яка автоматично вимикає двигун під час зупинки на світлофорах чи в заторах, а потім самостійно його запускає. Така система дозволяє знизити витрати пального до 15%. Проте більшість авто, випущених понад 10 років тому, цією функцією не оснащені. Попри це, водій може частково імітувати її роботу вручну — однак це потрібно робити з розумом, пише Автопілот.
Якщо ви опинилися в заторі й розумієте, що зупинка затягнеться, цілком допустимо вимкнути двигун, щоб не витрачати пальне даремно. Але робити це варто лише тоді, коли пауза триває більше двох хвилин. Часте ввімкнення й вимкнення мотора в звичайному автомобілі може завдати більше шкоди, ніж користі. На відміну від машин із системою Start-Stop, звичайні моделі не мають посиленого стартера й акумулятора, які витримують часті пуски без негативних наслідків. Особливо це стосується авто з пробігом: у них двигун часто потребує підгазовування при запуску, що призводить до додаткової витрати пального та зносу вузлів.
Ще одна причина перевитрати — це звичка натискати на газ під час запуску двигуна. Сучасні силові установки цього не потребують, а зайві оберти лише шкодять і збільшують витрати. Те саме стосується різких стартів у заторах: багато водіїв поспішають, намагаються швидко набрати швидкість, не усвідомлюючи, що така поведінка — основний ворог економного водіння.
Раціональні дії під час зупинок у місті — це не лише про економію. Вони також допомагають продовжити термін служби стартера, акумулятора та самого двигуна. Головне — не глушити мотор кожні 30 секунд, не стартувати різко, уникати підгазовок і дати машині працювати у звичному, спокійному ритмі. Усе це дозволяє досягти ефекту сучасних технологій навіть у звичайному авто — і без шкоди для техніки.