Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Густіше не краще: поширена помилка з оливою, яка вбиває двигун
    Поради водіям

    Густіше не краще: поширена помилка з оливою, яка вбиває двигун

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко16 Листопада, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Jalopnik

    Серед водіїв існує стійкий міф, що густіша моторна олива забезпечує кращий захист для двигуна, ніж рідина з нижчою в’язкістю. Насправді, це одне з найнебезпечніших хибних уявлень, адже вибір мастила повністю залежить від конструкції конкретного двигуна та умов експлуатації, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    Використання оливи, яка лише трохи відрізняється за в’язкістю від рекомендованої, не призведе до миттєвої поломки. Проте експерти наполягають на суворому дотриманні інструкції з експлуатації автомобіля. Причина проста: потенційні ризики значно переважають будь-які уявні переваги, оскільки кожен двигун спроєктований під конкретні параметри мастильних матеріалів.

    Уявімо, що ваш автомобіль потребує повністю синтетичної оливи з маркуванням 0W-20, але ви вирішили залити 10W-30. Літера «W» означає «winter» (зима), а цифри вказують на в’язкість. У нашому прикладі олива 0W-20 має нульову в’язкість при низькій температурі та в’язкість 20 одиниць при досягненні робочої температури двигуна, яка зазвичай становить близько 100°C.

    У холодну пору року олива 0W-20 буде прокачуватися системою набагато швидше, ніж 10W-30. Це означає, що вона швидше змастить усі компоненти під час запуску, захищаючи їх від інтенсивного тертя при холодному старті. Перехід на густішу 10W-30, особливо взимку, може принести більше шкоди, ніж користі. Серед негативних наслідків — прискорений знос деталей та ускладнений запуск двигуна за низьких температур.

    Небажані ефекти зростають експоненційно, якщо ви перестрибуєте через два або більше класів в’язкості, наприклад, з рекомендованої 0W-20 на 15W-30. Сучасні двигуни виготовляються з мінімальними зазорами між деталями, зокрема в підшипниках колінчастого вала. Густіша олива може просто не встигати проникати у ці вузькі канали, щоб забезпечити належне змащення. Це призводить до підвищення робочої температури, передчасного утворення шламу та зниження паливної ефективності.

    Зворотна ситуація також небезпечна. Двигун, розрахований на оливу 5W-30, не отримає переваг від використання рідкішої 0W-20. Хоча вона може полегшити запуск в мороз, при високих температурах вона стане занадто рідкою, щоб забезпечити достатню мастильну плівку. Пам’ятайте, що олива розріджується при нагріванні.

    Хоча рідша олива легше прокачується, вона не зможе впоратися зі змащенням, якщо її плівка стане надто тонкою. Це може призвести до руйнівного зносу підшипників та інших внутрішніх компонентів. Крім того, занадто рідка олива створює менший тиск у системі, що може негативно вплинути на роботу системи зміни фаз газорозподілу (VVT), спричинити спрацювання індикатора тиску оливи або появу сторонніх шумів у клапанному механізмі.

    Деякі виробники допускають використання олив різної в’язкості залежно від кліматичних умов, наприклад 0W-20 або 5W-30. У такому разі варто обирати 0W-20 для холодних регіонів, а 5W-30 — для тепліших. Це дозволяє забезпечити максимальний рівень захисту тоді, коли двигун цього найбільше потребує. Підсумовуючи, густіша олива — не завжди кращий вибір. Дотримуйтеся рекомендованої в’язкості при кожній заміні, якщо інше не вказано в посібнику користувача.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    0W-20 5W-30 в'язкість оливи допуски двигуна заміна оливи моторна олива холодний запуск двигуна

    Читайте також

    Що буде, якщо увімкнути задню передачу на ходу? Несподівана правда

    16 Листопада, 2025

    Запотівання скла більше не проблема: працюючий трюк для водіїв

    15 Листопада, 2025

    Система старт-стоп: друг екології чи прихований ворог двигуна?

    15 Листопада, 2025

    НОВЕ

    Густіше не краще: поширена помилка з оливою, яка вбиває двигун

    16 Листопада, 2025

    Таємниці автологотипів: що насправді означають емблеми відомих брендів

    16 Листопада, 2025

    Що буде, якщо увімкнути задню передачу на ходу? Несподівана правда

    16 Листопада, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.