Система кондиціонування повітря давно перестала бути елементом розкоші в автомобілі, перетворившись на базову опцію для комфортних поїздок у літню спеку. Однак існують ситуації, коли необдумане використання цього блага цивілізації може не лише знизити ефективність його роботи, а й спровокувати серйозні несправності, що вимагають значних фінансових вкладень у ремонт, інформує Автопілот з посиланням на UaMotors.

Перше і найважливіше правило стосується експлуатації в холодну пору року. Категорично не рекомендується вмикати кондиціонер, коли температура повітря опускається нижче нуля. Компресор системи не розрахований на роботу в умовах морозу. Конденсат, що неминуче накопичується всередині системи, може замерзнути, перетворившись на кригу. Це створює ризик пошкодження тонких трубок магістралі або навіть виходу з ладу самого компресора. Крім того, при мінусових температурах гумові ущільнювачі втрачають еластичність, що може призвести до розгерметизації системи та витоку холодоагенту.

Інша поширена помилка — активація системи охолодження одразу після запуску двигуна, особливо якщо автомобіль довго стояв на сонці. У перші хвилини роботи двигун, особливо на старих авто, зазнає підвищеного навантаження, поки мастило не розподілиться по всіх вузлах. Включення компресора створює додатковий опір, що не лише прискорює знос компонентів двигуна та навісного обладнання, але й знижує загальну ефективність. Краще спочатку провітрити салон, відкривши вікна на кілька хвилин, і лише потім плавно вмикати кондиціонер.

Ситуація стає ще більш критичною, якщо ви помітили, що стрілка температури охолоджувальної рідини наблизилася до червоної зони. Вмикання кондиціонера при перегріві двигуна є грубим порушенням правил експлуатації. Радіатор кондиціонера (конденсер) встановлений перед основним радіатором системи охолодження. Працюючи, він виділяє велику кількість тепла, яке додатково нагріває і без того перевантажений радіатор двигуна, тим самим значно погіршуючи його здатність до охолодження. Це може прискорити закипання антифризу та призвести до серйозного пошкодження мотора.

Також слід утриматися від використання кондиціонера в моменти, що вимагають максимальної віддачі від силового агрегату. Під час інтенсивного розгону, обгону на трасі або руху на крутому підйомі компресор кондиціонера відбирає частину потужності двигуна, що може становити від 5 до 10 кінських сил. У критичній ситуації цих кількох «коней» може не вистачити для безпечного завершення маневру. Тому для власної безпеки краще тимчасово вимкнути систему охолодження.

Не варто забувати й про санітарний стан системи. Забруднений випарник та салонний фільтр — ідеальне середовище для розмноження бактерій, плісняви та грибків. Це не лише стає причиною стійкого неприємного запаху в салоні, але й може провокувати алергічні реакції та захворювання дихальних шляхів у водія та пасажирів. Регулярна заміна фільтра та періодична антибактеріальна чистка системи є обов’язковими процедурами для підтримки здорового мікроклімату.

Нарешті, будь-які відхилення в роботі системи є сигналом для негайного звернення до сервісу. Якщо ви чуєте сторонні шуми, гул чи скрегіт під час роботи кондиціонера, або якщо він перестав ефективно охолоджувати повітря, не варто ігнорувати ці симптоми. Продовження експлуатації несправної системи, наприклад, з низьким рівнем фреону, може призвести до виходу з ладу компресора, заміна якого є однією з найдорожчих операцій у ремонті автокондиціонерів. Своєчасна діагностика допоможе уникнути значно більших витрат у майбутньому.

Exit mobile version