Багато водіїв звикли вважати, що головний ворог автомобільного акумулятора — це зимовий мороз. Проте, як не дивно, літня спека може завдати йому не менше, а іноді й більше шкоди. Проблеми з розрядженою батареєю влітку стосуються всіх, навіть власників сучасних гібридних автомобілів, які, здавалося б, мають надлишок електроенергії. Якщо стандартний 12-вольтовий свинцево-кислотний акумулятор розрядиться, вся система не запуститься, і авто залишиться нерухомим, інформує Автопілот з посиланням на Auto Świat.
Річ у тім, що високі температури значно прискорюють хімічні реакції всередині акумулятора. Цей процес призводить до інтенсивного саморозряду. Поки взимку ми боремося зі зниженням ємності через холод, влітку батарея активно втрачає заряд сама по собі. Уявіть ситуацію: ви приїхали на відпочинок, залишили машину на кілька днів під палючим сонцем, а коли настав час повертатися — двигун не заводиться. Під капотом, що нагрівся на сонці, температура може сягати десятків градусів, створюючи ідеальні умови для швидкої «смерті» акумулятора.
Процес саморозряду — це лише одна сторона медалі. Друга — це постійне споживання енергії, навіть коли автомобіль стоїть на парковці. Сучасні машини буквально нашпиговані електронікою, яка ніколи повністю не «засинає». Блоки керування двигуном, мультимедійною системою, а також система безключового доступу, яка постійно сканує простір у пошуках ключа, — усе це потроху «з’їдає» заряд.
Проте найбільшими споживачами енергії часто є нештатні пристрої, встановлені поза заводом. Йдеться насамперед про різноманітні сигналізації та протиугінні системи. Чим досконаліша й енергоємніша така система, тим швидше вона може повністю розрядити батарею. Ситуацію ускладнює те, що багато автовиробників комплектують машини акумуляторами, ресурс яких розрахований впритул, без запасу на додаткове обладнання.

Важливо знати, що глибокий розряд акумулятора у спеку є особливо небезпечним, оскільки швидко призводить до його сульфатації — утворення на пластинах кристалів сульфату свинцю, які неможливо розчинити. Цей процес є незворотним і суттєво знижує ємність та термін служби батареї. Щоб не опинитися в такій неприємній ситуації, особливо далеко від дому, варто мати в багажнику невеликий пусковий пристрій, або бустер. Цей компактний гаджет може стати справжнім порятунком, дозволивши завести двигун навіть із повністю розрядженим акумулятором та уникнути виклику евакуатора.