Гальмівна система — одна з найважливіших у будь-якому автомобілі. І якщо вона виходить з ладу через зношені колодки, це може мати серйозні наслідки. Багато водіїв вважають, що перевірити стан гальмівних колодок можна тільки після демонтажу коліс. Насправді ж є простіші способи зробити це самостійно, без зайвих зусиль, пише Автопілот з посиланням на Dexpens.
Зношені гальмівні колодки значно погіршують ефективність гальмування, збільшують гальмівний шлях та можуть призвести до перегріву гальмівного диска. Ігнорування проблеми — прямий шлях до ДТП або дорогої заміни всього вузла.

Є кілька перевірених ознак, які можуть вказати на критичний стан гальмівних колодок:
1. Візуальний огляд через вентиляційні отвори
На багатьох сучасних авто колодки можна побачити через отвори у дисках коліс або між спицями. Якщо товщина фрикційної накладки менше 3 мм — час планувати заміну. Якщо видно лише металеву основу — ситуація вже критична.
2. Відчутна зміна поведінки гальм
Якщо під час натискання на педаль гальма авто гальмує з затримкою або гальмування здається «млявим», це ознака зниження ефективності колодок. Особливо небезпечно, якщо педаль провалюється або потрібно докладати більше зусиль.

3. Поява характерних звуків
Скрегіт, писк або металевий дзвін під час гальмування — ще один тривожний сигнал. У багатьох колодок є спеціальні індикатори зносу, які починають тертися об диск і створювати звук, коли матеріал зношується. Ігнорувати такі сигнали не можна.

Що ще варто врахувати?
- Попередження на панелі приладів. У деяких автомобілях передбачені електронні датчики зносу колодок. Якщо загорілася відповідна лампочка — не зволікайте з діагностикою.
- Запах горілого. Після тривалого гальмування або в пробках іноді відчувається запах перегрітих колодок — це теж тривожний знак.

Навіть якщо проблем немає, досвідчені автомеханіки радять перевіряти стан гальмівних колодок кожні 10–15 тисяч кілометрів пробігу або мінімум двічі на рік — навесні та восени. Найкраще зробити це на СТО, де проведуть повну діагностику всієї гальмівної системи.
Пам’ятайте: гальма — це не те, з чим варто експериментувати. Краще вчасно звернутися до фахівців, ніж ризикувати безпекою на дорозі.