Гальмівна система — одна з найважливіших у будь-якому автомобілі. І якщо вона виходить з ладу через зношені колодки, це може мати серйозні наслідки. Багато водіїв вважають, що перевірити стан гальмівних колодок можна тільки після демонтажу коліс. Насправді ж є простіші способи зробити це самостійно, без зайвих зусиль, пише Автопілот з посиланням на Dexpens.

Зношені гальмівні колодки значно погіршують ефективність гальмування, збільшують гальмівний шлях та можуть призвести до перегріву гальмівного диска. Ігнорування проблеми — прямий шлях до ДТП або дорогої заміни всього вузла.

Зображення: dexpens.com

Є кілька перевірених ознак, які можуть вказати на критичний стан гальмівних колодок:

1. Візуальний огляд через вентиляційні отвори

На багатьох сучасних авто колодки можна побачити через отвори у дисках коліс або між спицями. Якщо товщина фрикційної накладки менше 3 мм — час планувати заміну. Якщо видно лише металеву основу — ситуація вже критична.

2. Відчутна зміна поведінки гальм

Якщо під час натискання на педаль гальма авто гальмує з затримкою або гальмування здається «млявим», це ознака зниження ефективності колодок. Особливо небезпечно, якщо педаль провалюється або потрібно докладати більше зусиль.

Зображення: dexpens.com

3. Поява характерних звуків

Скрегіт, писк або металевий дзвін під час гальмування — ще один тривожний сигнал. У багатьох колодок є спеціальні індикатори зносу, які починають тертися об диск і створювати звук, коли матеріал зношується. Ігнорувати такі сигнали не можна.

Зображення: dexpens.com

Що ще варто врахувати?

  • Попередження на панелі приладів. У деяких автомобілях передбачені електронні датчики зносу колодок. Якщо загорілася відповідна лампочка — не зволікайте з діагностикою.
  • Запах горілого. Після тривалого гальмування або в пробках іноді відчувається запах перегрітих колодок — це теж тривожний знак.
Зображення: dexpens.com

Навіть якщо проблем немає, досвідчені автомеханіки радять перевіряти стан гальмівних колодок кожні 10–15 тисяч кілометрів пробігу або мінімум двічі на рік — навесні та восени. Найкраще зробити це на СТО, де проведуть повну діагностику всієї гальмівної системи.

Пам’ятайте: гальма — це не те, з чим варто експериментувати. Краще вчасно звернутися до фахівців, ніж ризикувати безпекою на дорозі.

Exit mobile version