У Фінляндії з 17 червня починає діяти новий закон про мікромобільність, який суттєво посилює правила використання електросамокатів та іншого легкого електротранспорту. Нововведення встановлюють чіткі вікові обмеження, вводять відповідальність батьків за порушення з боку дітей та посилюють контроль за нетверезими водіями, інформує Автопілот з посиланням на видання Yle.

На тлі зростаючої популярності електросамокатів та пов’язаних із ними проблем безпеки, фінський уряд ухвалив рішення про впровадження комплексних правил, що перетворюють цей вид транспорту з розваги на повноцінного учасника дорожнього руху з чіткими обов’язками.

Одним із ключових пунктів нового закону є повна заборона на керування електросамокатами для дітей, які не досягли 15-річного віку. Це правило стосується як власних, так і орендованих самокатів, здатних розвивати швидкість понад 15 км/год.

Відтепер, якщо поліція зупинить підлітка-порушника, який не досяг встановленого віку, відповідальність нестимуть його батьки. Саме на одного з батьків буде накладено штраф у розмірі 60 євро.

Закон також запроваджує жорсткі покарання за їзду в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Якщо у водія електросамоката буде виявлено алкоголь у крові (0,5 проміле і більше) або сліди наркотиків, йому загрожує значний штраф у розмірі 200 євро.

У випадку, коли нетвереза їзда створює загрозу для безпеки інших людей, можливе притягнення до кримінальної відповідальності. Важливо, що відмова від проходження тесту на алкоголь тепер буде розцінюватися як непокора поліції та каратиметься окремо.

Зміни торкнуться і сервісів оренди. Компанії, що надають електросамокати в прокат, тепер зможуть працювати лише за наявності спеціальної ліцензії. Крім того, муніципалітети отримають значно більше повноважень для регулювання цього виду транспорту на своїй території. Місцева влада зможе самостійно встановлювати правила паркування, визначати зони, де рух електросамокатів заборонено, та вводити локальні обмеження швидкості.

Окремо в законі закріплено наполегливу рекомендацію використовувати шолом під час поїздок, аналогічно до правил для велосипедистів. Законодавці сподіваються, що цей комплексний підхід допоможе значно підвищити рівень безпеки на фінських дорогах.

Читайте також, чому паркування автомобіля у тіні дерева може закінчитися дорогим ремонтом.

Exit mobile version